Oude media omarmen nieuwe internet
De Financial Times schrijft dat topmensen uit de media- en advertentiewereld elkaar binnenkort in een brainstormsessie gaan ontmoeten om te praten over de sterk groeiende populariteit van social networking sites.
Management consultancy bureau McKinsey is betrokken bij het initiatief om senior executives van zowel oude als nieuwe media (van Yahoo! tot YouTube zo stelt het artikel) samen met reclamebureau’s te laten discussiëren over de mogelijkheden om extreem populaire internetsites die zich richten op plaatsen van foto’s, video’s, blogs en andere user-generated content in (commercieel) levensvatbare media ondernemingen te laten veranderen. “Adverteerders hebben behoefte aan meer coórdinatie als het gaat om manieren te vinden om het groeiend publiek voor user-generated content te bereiken,” aldus Aaron Cohen, chief executive van Bolt Media, die bij de voorbereiding van de meeting betrokken is. Misschien dat ik het verkeerd interpreteer, maar wordt Yahoo! nu al als ‘oude’ media bestempeld 😉
De meeting zal in juni plaatsvinden, dus komende maand ongetwijfeld meer informatie hierover.
Via: Frankwatching
Wel aardig om te spreken van “Adverteerders hebben behoefte aan meer coórdinatie ” Ik zou dat toch interpreteren als “Adverteerders hebben behoefte aan meer macht en markt beheersing”
Dit soort initiatieven worden opgestart vanuit een defensieve gedachte. Laten we eerlijk zijn, het is straks de content provider zelf (het individu dat in 2010 meer dan 50% van de content levert) die zijn eigen dashboard voor advertising beheert. Adverteerders kunnen straks op hun knieen terecht bij de (verenigde) individu.
Bij SpotPlaza proberen we hier al enige vorm aan te geven doordat content providers hun te sponsoren content kunnen aanbieden.