Ilse ruilt Yahoo in voor Google
Wie via Ilse zoekt zal vanaf vandaag geen advertenties meer aantreffen van het Yahoo Search Marketing netwerk (voorheen Overture). In plaats hiervan zullen de advertenties bij Ilse door Google Adwords worden verzorgd. Hiermee komt na twee jaar een eind aan de samenwerking tussen Yahoo en Ilse en wordt de positie van Yahoo in Nederland verzwakt ten gunste van Google.
Interessante ontwikkeling waarbij ik vraagtekens zet bij de monopoliepositie van Google op gebied van paid listings. Heeft Yahoo! Search Marketing (voorheen Overture) in Nederland nog voldoende bereik om te overleven en wat betekent dit voor de huidige prijs per klik?
Als MSN over een tijdje ook weg is bij Yahoo dan is het bereik nagenoeg nihi in Nederland.
Heeft iemand eigenlijk een overzicht van de marktaandelen (bereik) van deze platformen in Nederland?
Wij zien een daling van meer dan 50% op de traffic die we krijgen vanaf Yahoo, dit is dus een flinke klap lijkt me zo…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!