Bloggen het praatje bij de koffiemachine op kantoor?
Mijn collega-blogger Dick Veerman beschrijft op Foodlog.nl wat volgens hem de kracht van bloggen is. Dick Veerman is één van de drijvende krachten achter de sterk groeiende community van foodloggers in Nederland. Hij schrijft dat bloggen eigenlijk niets anders is dan het praatje bij de koffiemachine op kantoor, de discussie met je collega’s tijdens de lunch in het bedrijfsrestaurant of het praatje van vroeger op de bankjes rond het dorpsplein.
In het kader van de lancering van Blogads.nl is het dan ook aardig om de eerste weblogcampagne vanuit Foodlog te volgen. De uitdaging: hoe maak je minder bekende wijnen die beter verdienen bekender? De oplossing: start een onverwachte actie waarmee je het publiek verrast. Geef een aantal bevlogen sommeliers (zeg maar de topkoks voor wijnen) van goede restaurants de vrije hand om echt te laten zien wat ze kunnen en …. vraag ze erover te bloggen!
Als jullie het zat zijn dat ik hier op marketingfacts vertel over de ontwikkelingen van blogads, dan geef maar een gil. Ben er nu nog heel enthousiast over en wil er het liefst zoveel mogelijk over vertellen 😉
Voor een paar % van de omzet laten we het ons wel gevallen 🙂
Jan, hoe zat het nou met de eer van het bloggen? Ik zal volgende week proberen uit te leggen hoe het zit met de mijne enne …. ik hoop maar dat Marco de zijne ook helemaal overeind houdt 🙂
Maar goed dat jij het allemaal nog zo helder ziet op deze late vrijdagmiddag iglo. Goed weekend 😉
Dat is al een hele oude discussie: zitten er nou meer gestoorden ìn of buìten het gekkenhuis, met een boel logische consequenties 🙂
@ Marco,
Dick schrijft: dat bloggen eigenlijk niets anders is dan het praatje bij de koffiemachine op kantoor, de discussie met je collega’s tijdens de lunch in het bedrijfsrestaurant of het praatje van vroeger op de bankjes rond het dorpsplein.
Ik wil daar aan toevoegen, dat deze gesprekjes binnen de context van een sociale gemeenschap van onschatbare waarde zijn. Ze hebben een functie en hebben, om allerlei redenen, een toegevoegde waarde.
Groet,
Arnoud
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!