Bloggen het praatje bij de koffiemachine op kantoor?

12 mei 2006, 04:03

Bloggen het praatje bij de koffiemachine op kantoor?Mijn collega-blogger Dick Veerman beschrijft op Foodlog.nl wat volgens hem de kracht van bloggen is. Dick Veerman is één van de drijvende krachten achter de sterk groeiende community van foodloggers in Nederland. Hij schrijft dat bloggen eigenlijk niets anders is dan het praatje bij de koffiemachine op kantoor, de discussie met je collega’s tijdens de lunch in het bedrijfsrestaurant of het praatje van vroeger op de bankjes rond het dorpsplein.

In het kader van de lancering van Blogads.nl is het dan ook aardig om de eerste weblogcampagne vanuit Foodlog te volgen. De uitdaging: hoe maak je minder bekende wijnen die beter verdienen bekender? De oplossing: start een onverwachte actie waarmee je het publiek verrast. Geef een aantal bevlogen sommeliers (zeg maar de topkoks voor wijnen) van goede restaurants de vrije hand om echt te laten zien wat ze kunnen en …. vraag ze erover te bloggen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Als jullie het zat zijn dat ik hier op marketingfacts vertel over de ontwikkelingen van blogads, dan geef maar een gil. Ben er nu nog heel enthousiast over en wil er het liefst zoveel mogelijk over vertellen 😉


    12 mei 2006 om 04:26
    Jan

    Voor een paar % van de omzet laten we het ons wel gevallen 🙂


    12 mei 2006 om 05:06
    Dick

    Jan, hoe zat het nou met de eer van het bloggen? Ik zal volgende week proberen uit te leggen hoe het zit met de mijne enne …. ik hoop maar dat Marco de zijne ook helemaal overeind houdt 🙂


    12 mei 2006 om 05:24
    media

    Maar goed dat jij het allemaal nog zo helder ziet op deze late vrijdagmiddag iglo. Goed weekend 😉


    12 mei 2006 om 14:44
    Dick

    Dat is al een hele oude discussie: zitten er nou meer gestoorden ìn of buìten het gekkenhuis, met een boel logische consequenties 🙂


    12 mei 2006 om 16:58
    Arnoud Rademaker

    @ Marco,

    Dick schrijft: dat bloggen eigenlijk niets anders is dan het praatje bij de koffiemachine op kantoor, de discussie met je collega’s tijdens de lunch in het bedrijfsrestaurant of het praatje van vroeger op de bankjes rond het dorpsplein.

    Ik wil daar aan toevoegen, dat deze gesprekjes binnen de context van een sociale gemeenschap van onschatbare waarde zijn. Ze hebben een functie en hebben, om allerlei redenen, een toegevoegde waarde.

    Groet,

    Arnoud


    12 november 2006 om 10:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!