20.000e reactie op Emerce
Een mijlpaal voor Emerce: het aantal reacties van lezers is de 20.000 gepasseerd. Bij het artikel over de nieuwe site van CU2 was “Klikspaan” degene die de champagne deed ontkurken. In een toevoeging aan de desbetreffende reactie schrijft Emerce-redacteur Jasper Houtman dat de teller begin juni 2003 op 15.000 stond.
Felicitaties namens de bloggers van MarketingFacts!
Vraag me af hoeveel van die reacties van Chefren zijn…
Werd afgelopen week ook al gewezen op Chefren Hagens (e-Knip), destijds de vaste reaguurder van Emerce. Hoe zou het nu zijn met Chefren? Heb ‘m al tijden niet meer in de reacties gezien…
geen idee, was wel een schoolvoorbeeld van personal branding 😉
toch wel verwacht dat Chefren zelf een blog zou starten…had hij zich helemaal kunnen uitleven 🙂
oh ja, gefelicitaart emerce!
Kan Chefren niet alsnog een Emerce-lintje krijgen?
Joepiedepoepie voor Emerece
Verdorie, post ik een keer ‘anoniem’, heb ik de 20.000ste post en gaat de champagne aan m’n neus voorbij.
Dat met die knipselkunstenaar was inderdaad vaak even irritant als hilarisch maar het was zeker een levendige periode.
Oh ja, Emerce uiteraard gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Emerce, van harte, namens de buren van CID!
Kasper, jij bij deze dan ook nog gefeliciteerd! En Anton kennende krijg je die champagne nog wel 😉
Heren, wat gezellig hier!
Ik herinner me toevallig de 10.000’ste reactie van Emerce te hebben geschreven.
Ten aanzien van die E-knip draden: ik vond het wel eens grappig om voor een goed doel publiekelijk met de diverse e-vandaaltjes te dollen (daar reken ik Anders Floor overigens geenszins toe!). Het goede doel was dat ik met die aandacht iets van 6+ betalende klanten wist binnen te halen voor E-knip dat toen net begonnen was. Aangezien vrijwel niemand het abonnement bij E-knip op blijkt te zeggen komt het er op neer dat er met die paar uur gierend-van-het-lachen tikwerk zo’n 5x1800E omzet is binnengehaald, ik denk dat er niet veel reageerders bij Emerce zijn die in de buurt komen van een dergelijk resultaat.
Waarom ik ook veel lol had in het reageren was omdat het zo voorspelbaar toe ging en het een paar keer lukte de voorspelling te plaatsen voor “het” gebeurde. We hebben met zijn allen een aardige “foto” van die tijd neergezet waarin staat hoe men over allerlei Internet gerelateerde zaken dacht.
Enne, zonder E-knip was ik hier niet terecht gekomen, het werkt nog steeds fantastisch, E-knip doorzoekt elke nacht weer inmiddels duizenden sites met techniek die kwa efficiency voorzover mij bekend nog steeds zijn gelijke niet kent. Imediasearch heeft het inmiddels opgegeven en er komen regelmatig klanten van bijvoorbeeld ClipIt naar E-knip over, je kan het zonder gezeik gratis proberen en blijkt dan voor minder geld meer knipsels te krijgen.
Overigens blijf ik het bizar vinden dat E-knip nog altijd heel weinig pers krijgt terwijl het voor onderzoekende journalisten in het algemeen of marketing en PR mensen die ook maar iets met Internet te maken hebben volstrekt onmisbaar is.
+++chefren
hahaha prachtig dit, dit maakt het verhaal compleet! 🙂
Duurt knap lang voordat je met e-knip dit bericht gespot hebt…2 weken…poeh…is de crisis alweer voorbij. Met Clipit krijg je het in ieder geval dezelfde of maximaal dezelfde dag toegestuurd 😉
Goodluck!
Paul, als ze zo “nauwkeurig” met datums omgaan als jij dan heb ik er bar weinig vertrouwen in…
7 Juni werd hier het woord “chefren” gepost, 8 juni mijn reactie, weinig te klagen over E-knip plus mijn reactiesnelheid lijkt me. Verder gaat het niet zo om de snelheid, die ontloop elkaar bij e-knipseldiensten wereldwijd niet wezenlijk. Het gaat om de hoeveelheid websites die wordt gescanned, hoe practisch en goed het zoekgereedschap is en de abonnementsprijs. E-knip scoort volgens haar klanten, waarvan er steeds meer van bijvoorbeeld Clipit over komen, op notabene alle drie items een stuk gunstiger dan welke concurrent dan ook. Opmerkelijk is verder dat de “concurrentie” al tijden geen vrij toegankelijk volledig functioneel proefabonnement meer aanbied en zelfs niet publiekelijk duidelijk is over de tarieven en wat je er precies voor krijgt.
@Paul, moet Chefren hierin gelijk geven, hij was hier binnen een dag nadat zijn naam viel in de discussie. Opmerkelijk!
Sta jij daar trouwens niet op een mooie tweede plek qua reageren, Anders?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!