10 interessante onderzoeken van afgelopen week

23 augustus 2014, 11:32

Langzamerhand komen mensen weer terug van vakantie, en het normale leven begint weer. Dat is ook te merken in de aanwas van onderzoek. In deze blogpost heb ik een selectie van 10 onderzoeken van afgelopen week gemaakt. In deze blog vind je onder andere het Social Media Advertising Onderzoek 2014, resultaten van het wereldwijde onderzoek van IAB naar mobile advertising en een rapport van ABN Amro over de potentie van digitale media in musea.

Investeer in een mobiele aanpak

Waarom zou je investeren in een mobiele strategie? Als je je site checkt op je iPhone of Android-toestel ziet deze er niet eens zo slecht uit. Daarnaast bestelt er toch bijna niemand via mobiel. Business-wise lijkt het investeren in een mobiele website en campagnes dan overbodig. Of toch niet?

Lees verder

Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’? #adv

Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 ‘site-killers’.

Download

Inkomsten uit display-advertising stijgen met 123 procent

Het Global Mobile Advertising Revenue 2013 is weer uit, waarin de huidige staat van mobile advertising wereldwijd wordt bekeken. Het onderzoek van IAB Europe, IAB en IHS is hier te vinden (pdf), maar mocht je geen zin hebben om het onderzoek door te spitten, dan heb ik hier een samenvatting voor je.

Lees verder

Usability onderzoek e-mailnieuwsbrieven

De DDMA heeft een usability onderzoek naar e-mailnieuwsbrieven uitgevoerd, gericht op de consument. Sluit een nieuwsbrief aan bij de wensen en behoeften van de lezer en waar kan deze nog verbeterd worden? Het onderzoek wil marketeers inspiratie bieden om het resultaat van e-mailmarketing continu te optimaliseren.

Lees verder

Digitalisering kan musea helpen bereik en inkomsten te vergroten

Bezuinigingen en een veranderend speelveld dwingen musea hun bedrijfsmodellen aan te scherpen. Door het digitale kanaal op een slimme en effectieve manier in te zetten, kunnen zij bezoekersaantallen en hiermee eigen inkomsten vergroten. Het inzetten van digitalisering is echter niet langer een vrijblijvende keuze, maar noodzakelijk om te kunnen aansluiten op de veranderende behoeften van de consument. Dit concludeert ABN AMRO in het rapport ‘Een digitale agenda voor meer bezoekers en eigen inkomsten’.

Lees verder

Media: Tijd 2014 – Een nader blik op het scherm

De Media:tijd data geeft inzicht in het aantal minuten dat besteed is aan een activiteit op een gemiddelde dag (=bestedingstijd) en in het aantal personen dat op een gemiddelde dag een bepaalde activiteit uitvoert (=%deelnemers). Deze presentatie is een samenvatting met extra analyses die in opdracht van SPOT door René van Beers van Tilburg University zijn uitgevoerd.

Lees verder

The digital prize

Ongeveer de helft van de Nederlanders is bereid verzekeraars additionele persoonlijke informatie te verschaffen om de beste premie te krijgen voor zijn schadeverzekering. Dat blijkt uit dit rapport dat de toekomst van de wereldwijde verzekeringsbranche in kaart brengt.

Lees verder

De breinrespons op magazine ads

Binnen 0,3 seconde bepaalt de consument of een tijdschriftadvertentie interessant is of niet. Bij het zien van een advertentie vindt in het brein een zeer snelle reactie plaats die samenhangt met de waardering voor een advertentie.

Lees verder

Marketing Data and Consumer Privacy

Marketeers hebben de beschikking over steeds meer data. In dit onderzoek wordt gekeken naar hoe marketeers met die data omgaan. Hoe zorgen zij dat de privacy van consumenten gewaarborgd is? En hoe kijken consumenten naar die persoonlijke informatie?

Lees verder

Social Media Advertising onderzoek 2014

Hoe staat het er voor met social media advertising in Nederland? Om daar een vinger op te kunnen leggen onderzoekt Pauwr jaarlijks de top 500 adverteerders van Nederland op hoe zij omgaan met adverteren via sociale media.

Lees verder

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!