Usability onderzoek e-mailnieuwsbrieven

Zestien onthullingen in één oogopslag

  • Onderzoek
  • E-mail
  • 2332 X bekeken

De DDMA heeft een usability onderzoek naar e-mailnieuwsbrieven uitgevoerd, gericht op de consument. Sluit een nieuwsbrief aan bij de wensen en behoeften van de lezer en waar kan deze nog verbeterd worden? Het onderzoek wil marketeers inspiratie bieden om het resultaat van e-mailmarketing continu te optimaliseren.

Het onderzoeksrapport deelt de bevindingen en aanbevelingen, zestien in totaal, die bij meerdere nieuwsbrieven naar voren kwamen. Deze zijn geïllustreerd met voorbeelden uit de nieuwsbrieven en heatmaps. Het rapport biedt de marketeer inspiratie om e-mailmarketinguitingen te optimaliseren. 14 DDMA leden – of klanten van leden – hebben meegedaan aan dit onderzoek. Van elk van deze bedrijven is een e-mailnieuwsbrief onderzocht. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.