10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 21 2013

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week onder andere het social media en PR onderzoek van ING & Social Embassy, enkele whitepapers van IAB en cijfers over de Europese e-commerce markt.

Gesponsorde whitepapers

The Forrester Wave: Hulp bij het selecteren van een CMS
Create a Branded Social Community to Drive Engagement

Social media onder PR-professionals en journalisten niet meer weg te denken

Daar waar in het PR-landschap vroeger voornamelijk sprake was van eenrichtingsverkeer, is het PR-model door social media volledig op zijn kop gezet. Maar hoe kijken PR-professionals, woordvoerders, communicatieprofessionals, journalisten en bloggers naar social media? In hoeverre en op welke manier zetten zij social media in?  Weten ze met social media hun invloed en bereik te vergroten? Vinden zij social media betrouwbaar? Dat is wat ING en Social Embassy in het rapport 'PR & social media in 2013' (n=187) hebben onderzocht.

Lees verder

E-commerce groeit in Europa met 19% naar 312 miljard euro in 2012

De Europese online retailmarkt is het afgelopen jaar flink gegroeid. In 2012 groeide de Europese online omzet van producten en diensten met 19% naar 311,6 miljard euro. Dat blijkt uit het Europese B2C Ecommerce Rapport 2013. De EU28 (inclusief Kroatië, dat EU-lid wordt vanaf 1 juli 2013) behaalde een omzet van 276,5 miljard euro. Dat is 88,7% van de totale Europese B2C e-commerce omzet, een groei van 18,1% ten opzichte van het voorgaande jaar.

Lees verder

The Science of Engagement

Weber Shandwick heeft haar kennis over engagement met ons gedeeld tijdens het Science of Engagement event in Den Haag. De sprekers attendeerden ons dat the way of engaging people veranderd is en dat engagement nu, meer dan ooit, belangrijk is voor merken. Deze blogpost geeft de hoofdlijnen weer die besproken zijn tijdens de presentatie en het verslag.

Lees verder

Wat maakt online content viraal?

Content die online viraal gaat, is dat zoiets als snipverkouden zijn? Je weet niet wanneer, hoe of waarom het je overkomt? Hoewel nog lang niet alles duidelijk is over de werking van viraliteit, blijkt uit onderzoek dat er wel degelijk een aantal content-eigenschappen zijn die de kans hierop vergroten.

Lees verder

De online levensmiddelenmarkt, een slapende gigant?

Afgelopen jaar groeide de omzet van de e-commercemarkt met 9% naar bijna 10 miljard euro. De goederenmarkt is zelfs met 12% gegroeid. Opvallend is dat het aandeel van online binnen de levensmiddelenmarkt ver achterblijft bij andere productgroepen, zoals schoenen en elektronica.

In deze blogpost staan de ontwikkelingen in de online levensmiddelenmarkt centraal. Daarbij zoom ik in op de volgende onderdelen;

  • de cijfers van de levensmiddelenmarkt;
  • drivers om de levensmiddelen markt te laten groeien; en
  • een voorbeeld van een online initiatief in de levensmiddelen markt.

Lees verder

De Wereld Draait Door online: welke uitzending is het meest besproken?

Vanavond sluit Matthijs van Nieuwkerk weer een seizoen DWDD af. Op basis van het online volume is direct zichtbaar wanneer de highlights van het afgelopen seizoen plaatsvonden. Het bezoek van boyband MainStreet leidde online tot een grote piek, zo blijkt uit onderzoek wat we bij Buzzcapture hebben uitgevoerd.

Lees verder

Telecom Monitor 2013

Ezwim presenteert vandaag de resultaten van de Telecom Monitor editie 2013. De Telecom Monitor helpt directies, management, ICT- en telecommanagers om het belang van kennis en rapportages over de trends in telecomgebruik binnen organisaties inzichtelijk te maken met behulp van inzet van professionele tools.

Lees verder

Automated trading (#3)

Deze whitepaper geeft adverteerders antwoord op een aantal vragen en gaat in op zowel de kansen als uitdagingen van automated trading. Het geeft de adverteerder informatie over realtime bidding, demand-side platforms en ad exchanges.

Lees verder

Mobile Advertising Standaarden 2013

In de exploderende markt die mobile advertising heet, groeit de vraag naar standaardisatie en hanteerbare guidelines waarmee de laatste ontwikkelingen op de voet gevolgd kunnen worden. De taskforce Mobile van IAB Nederland lanceerde hiertoe in november 2012 de Mobile Advertising Standaarden. Om de inzet van mobile advertising te vereenvoudigen en zodoende te stimuleren is in de nieuwe versie van 2013 is t.o.v. de vorige editie een aantal zaken aangepast.

Lees verder

Local search

In deze whitepaper van de Amerikaanse afdeling van het IAB vind je alles over local search. In de whitepaper wordt uitgelegd wat local search is, wat je er mee kan, en hoe je om moet gaan met listings op verschillende digitale platformen.

Lees verder

Afbeelding: Spike Dennis (cc)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.