Podcast: Jacco Bouw (Webpower) over marketing automation en Chinese expansie

2 maart 2019, 08:00

Innovation Works is een nieuwe podcast-serie van Richard Otto en Stephan Fellinger

In de nieuwe podcast-serie Innovation Works! interviewen Richard Otto en Stephan Fellinger experts over technologie, innovatie, talentontwikkeling en de veranderende (arbeids)markt. In deze eerste podcast op Marketingfacts deelt Jacco Bouw, internet-ondernemer met Webpower in onder meer China, zijn ervaringen en visie over hoe Chinezen naar de wereld kijken als het gaat om innovatie en talent.

Innovation Works! is een nieuwe podcast-reeks van media-ondernemer Richard Otto en ‘Online Mediaman’ Stephan Fellinger over de mix van innovatie en talent. In deze podcasts interviewt het duo diverse specialisten over kwesties op het kruispunt van innovatie en talentontwikkeling.

“Door internationalisering, vergrijzing en technologie verandert de Nederlandse economie sneller dan ooit”

“Door zaken als internationalisering, vergrijzing en technologie verandert de Nederlandse economie sneller dan ooit”, vertelt Otto. “In onze podcast spreken we over hoe de politiek, het bedrijfsleven, onderwijs en de consument of burger op deze veranderingen kunnen inspelen.”

Fellinger vult aan: “De afgelopen jaren heb ik met enorm veel plezier en samen met anderen een aantal onconventionele talent- en innovatieprogramma’s mogen ontwikkelen. Talent en innovatie zijn in mijn ogen een Siamese tweeling die de komende jaren een belangrijke aanjager zullen zijn van nieuwe ontwikkelingen in onze economie en maatschappij.”

In deze aflevering deelt Jacco Bouw, internetondernemer met Webpower, zijn ervaringen en visie. Bouw startte twintig jaar geleden met Webpower, gespecialiseerd in e-mailmarketing en outbound marketing. De afgelopen jaren is het bedrijf zich ook gaan richten op marketing automation.

“Hoe bekijkt China innovatie en talent?”

Sinds 2005 is Webpower te vinden in het buitenland, onder andere in China, en werd zo wereldwijd actief in e-mailmarketing. Bouw vertelt over hoe Chinezen naar de wereld kijken als het gaat om innovatie en talent, en wat het antwoord van Nederland hierop zou moeten zijn.

Richard Otto
Media- en tech-ondernemer bij Tens Media

Richard Otto is media- en tech-ondernemer. Hij richtte een van de eerste gespecialiseerde AI-bureaus in Nederland op onder de naam XS2Content, waarmee hij werkte voor opdrachtgevers als DPG, Achmea, NN Group en Talpa. Daarnaast is hij uitgever van het mediaplatform Spreekbuis.nl en auteur van meerdere boeken over media, marketing en technologie, waaronder #AI; We’re F*cked!, Merkdisruptie, Verdwenen Merken en Mister Veronica. Met zijn brede ervaring op het snijvlak van media, tech en merken adviseert hij bedrijven die vooruit willen in een snel veranderend digitaal landschap.

Categorie
Tags

Plaats reactie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!