Wat mensen willen (intentie) en wat ze doen (gedrag), blijft ook voor AI lastig te voorspellen. Het is daarom extra belangrijk om zowel intentie als gedrag te meten en te begrijpen.
Brand purpose was jarenlang één van de lievelingsthema's van marketeers. Maar steeds meer marketeers vragen zich af of purpose daadwerkelijk doet wat het belooft – of dat het vooral een feelgood-label is dat je over je marketing strategie plakt.
De aandacht van consumenten is schaarser dan ooit. Toch draaien campagnes nog altijd op clicks en views; betaalde data die pas beschikbaar zijn ná publicatie. Geen wonder dat er zoveel ad waste is. Een deel van campagnebudgetten verdampt omdat ads niet gezien werden of de boodschap niet goed overkwam. Predictive analytics, en in het bijzonder predictive eye-tracking, kan hier voorspellende data geven, data die structureel wordt overgeslagen door de huidige platforms.
Tijdens de zonovergoten editie van NIMA Marketing Day 2025, gehouden in de industriële setting van DeFabrique in Utrecht, zijn gisteren de NIMA Marketing Company of the Year Awards uitgereikt. Basic-Fit, de Consumentenbond en Jean Bâton zijn gekroond tot de beste marketingbedrijven van Nederland. Niet omdat ze een opvallende campagne lanceerden, maar omdat ze marketing fundamenteel inzetten als motor van hun hele organisatie.
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Sales & Marketing Manager
Bouw mee aan het succes van Strong Viking en Styrekx! Ben je opzoek naar een nieuwe uitdaging op het gebied van Sales en Marketing? Dan zijn wij opzoek naar jou?
Sales & Marketing Manager
Online Marketeer
Zet jouw creativiteit en digitale skills in om de zichtbaarheid van bibliotheken te vergroten en maatschappelijke impact te maken.
Online Marketeer
Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)
Ben jij op zoek naar en afwisselende, uitdagende en zelfstandige functie binnen een groeiende organisatie waarin je de ruimte krijgt om jezelf te blijven ontwikkelen? Kom dan ons team versterken!
Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)
We are family

Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.