Pieter Zwart, hoofdredacteur van Voetbal International, leeft de droom van menig voetballiefhebber. Werken bij het toonaangevende voetbaltijdschrift is voor hem het hoogtepunt van een passie die al op jonge leeftijd begon. ‘Voetbal is altijd mijn hobby geweest en nu heb ik er mijn beroep van kunnen maken. Ik las het blad al toen ik een jaar of 5, 6 was. Dat je daar dan later kunt werken, is echt bijzonder.’
De Nederlandse fast-casual eetmarkt is volop in beweging en Salsa Shop speelt hierin een grote rol. Wat begon als een idee van twee jeugdvrienden, is uitgegroeid tot een succesvolle restaurantketen die vers Mexicaans eten binnen 90 seconden bereidt en aflevert.
Unilevers recente beslissing om haar duurzaamheidsbeloften terug te schroeven, betekent een radicale verschuiving ten opzichte van de ambitieuze duurzaamheidsagenda van voormalig CEO Paul Polman.
Op Valentijnsdag, een dag waarop we liefde vieren in al haar vormen, denk ik na over een andere, vaak over het hoofd geziene, maar cruciale vorm van liefde in ons vakgebied: de liefde voor echtheid in marketing. Wat maakt een merk echt? Hoe straal je als marketeer oprechtheid uit, niet alleen in je campagnes, maar ook in de relaties die je aangaat met je klanten, je team en jezelf?
De arbeidsmarkt is krap. Bedrijven vechten om talent en zetten grootschalige wervingscampagnes op, bieden omscholingstrajecten aan en trekken alles uit de kast om nieuwe medewerkers te vinden. Maar wat als je eindelijk die felbegeerde vacature hebt vervuld, en je nieuwe werknemer binnen no time teleurgesteld vertrekt? Dan ben je simpelweg aan het dweilen met de kraan open.
In de laatste maand van 2024 las ik in het NRC over de teloorgang van het merk Nike. Natuurlijk had ik al eerder gelezen dat Nike niet zo succesvol was met de laatste modellen schoenen, maar dat het zo slecht ging met Nike wist ik niet.
‘Customer Experience Enthousiasteling’ Steven Van Belleghem voorspelt vijf CX-trends voor 2025. Denk aan AI-agents, het overschatten van authenticiteit, de Big Reset van Customer Care en vertrouwen, menselijke magie en de ideale CX-leider. Oh, en het doden van zombies natuurlijk.
TikTok is allang geen experimenteel advertentiekanaal meer. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een snel groeiend aandeel in de advertentiebudgetten van merken, is het platform een volwaardige speler geworden. Maar de manier waarop bedrijven op TikTok adverteren, staat op het punt drastisch te veranderen.
De AI Awards, georganiseerd door AIMAZE, erkennen en belonen jaarlijks de meest innovatieve en impactvolle toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI) in Nederland. Dit zijn de drie verrassende winnaars!
Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.
Op 1 juli 2025 moet het gedaan zijn met de logo’s van goksites op Nederlandse voetbalshirts.
Als geboren en getogen Bredanaar leef ik voor deze dagen. Carnaval zit in mijn bloed, met de paplepel ingegoten. Niet iedereen in Nederland viert het, maar ik ben mijn ouders dankbaar dat mijn wieg in Kielegat stond.