DISC-profielen. Je kunt er geen directiekamer of teamontwikkeldag in zonder een kleurcode op je voorhoofd geplakt te krijgen. Rood, geel, groen, blauw. Alsof je een looplicht bent dat zich netjes gedraagt op commando.
Chatbots zijn in korte tijd razend populair geworden. Het lijkt wel alsof we er alles aan vragen en alsof ze ons met alles kunnen helpen. Dus ook met stemmen?
Uit het derde landelijke onderzoek van Newcom Research & Consultancy blijkt dat inmiddels bijna 6 miljoen Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar AI inzetten in hun dagelijks leven
Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.
Stel je voor: twee vrienden kijken los van elkaar naar dezelfde commercial. Ze zitten niet naast elkaar op de bank, ze praten er niet over, en toch gebeurt er iets bijzonders in hun brein. Hun hersenactiviteit verloopt opvallend synchroon; alsof hun breinen in dezelfde cadans meebewegen. Dit fenomeen heet neurale synchronie en werpt een nieuw, meer gedragsgericht licht op het bepalen van de doelgroep. Sterker nog: de doelgroep is dood, leve de peergroup.
Er zijn verschillen van inzicht over hoe merken groeien. Deze keer laat How Brands Grow professor Byron Sharp live van zich horen.
Grensoverschrijdend gedrag is een onderwerp dat helaas telkens opnieuw actueel blijkt. Om verandering teweeg te brengen, is niet alleen bewustwording nodig, maar ook concrete gedragsverandering bij (potentiële) daders én hun omgeving. Met die gedachte is een nieuw non-profit initiatief gelanceerd vanuit de reclame- en mediawereld. De boodschap is even simpel als krachtig: nee betekent nee.
Autoriteit op LinkedIn krijg je niet met één slimme post of een mooi profiel. Het is een reis: van scherp kiezen wie je wilt bereiken, tot zichtbare waarde delen en je netwerk activeren.
De kunstmarkt herijkt haar strategie. Waar jarenlang schaal en prestige de norm waren, zetten vooruitstrevende galeries nu in op merkwaarde door betekenis: lokaal, duurzaam en relationeel. Een trend die marketeers herinnert dat groei niet altijd groter betekent, maar relevanter.
Hoe politieke haast, verkeerde aanbestedingskeuzes en zwakke infrastructuur een trein lieten ontsporen — en hoe elke ondernemer dezelfde valkuil kan vermijden.
"Intelligence-first denken betekent niet dat machines het overnemen, het betekent dat mensen slimmer gaan werken."
Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.