Burn-out heeft niet alleen gevolgen voor de managers zelf, maar kan ook een aanzienlijke impact hebben op het (marketing)team en de organisatie als geheel. Uitgeputte (marketing)managers nemen slechtere beslissingen, hun creativiteit kan afnemen en de motivatie van hun team kan verminderen.
De updates betekenen voor marketeers waarschijnlijk dat YouTube Shorts een nog belangrijker platform wordt voor contentdistributie en merkopbouw. Doel? Flexibiliteit in contentcreatie zonder dat het de kern van korte, pakkende video's verliest.
Het kabinet-Schoof gaat de kansspelbelasting in Nederland in twee jaar tijd definitief met bijna 25 procent verhogen, naar een tarief van 37,8 procent. Daarmee krijgt Nederland niet alleen het hoogste kansspelbelastingtarief van Europa – we draaien er ook een legale, gezonde sector mee de nek om.
Een team van ontwikkelaars heeft meer dan een jaar aan de Weekplanner gewerkt: "moeilijkste aan een goede app ontwikkelen is om deze eenvoudig te houden".
Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.
Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).
De afgelopen jaren voegde de NS steeds meer functies toe aan zijn treinplanner. Inmiddels is de app uitgegroeid tot een reisplanner waarmee je ook bus, tram en deelscooters kunt plannen. Handig maar ook ingewikkelder. Is de NS de weg kwijt? Een analyse van de typische dilemma’s van een innovatiestrategie.
Verandert een hype als Flip de manier waarop consumenten producten ontdekken en kopen? En beïnvloedt een dergelijke app het bredere marketinglandschap?
Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.
Door je aan de richtlijnen van Google te houden en technieken zoals keyword stuffing, blackhat SEO en onnatuurlijke linkbuilding te vermijden, kun je problemen voorkomen.
De wereld was te klein. Holland Casino "dreigde" met agressieve reclames als de kansspelbelasting omhoog zou gaan, en de uitgelokte reacties volgden. Mirjam Bikker van de ChristenUnie voerde uiteraard aan, met hooivork voorop in de mars tegen gokreclames! Maar zo vreemd was het nou ook weer niet wat Holland Casino zei, aldus Frank Op de Woerd.
Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.