Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nieuwe merkidentiteit Schiphol: ‘Thuishaven voor wereldreizigers’

Op elke nieuwe visuele merkidentiteit wordt gereageerd: men vindt er iets van. En dat moet natuurlijk ook, want daar is die merkidentiteit voor bedoeld: zodat mensen het merk herkennen en er bepaalde associaties aan verbinden.

Black Friday is de ultieme karaktertest voor je merk

Het zit er weer op Black Friday! Wat begon een aantal jaar geleden als één dag, werd een weekend, toen een week en inmiddels lijkt heel november één grote kortingsmaand. De zogenaamde Black Friday weken. Alleen die naam al. We zijn er als merken echt verslaafd aan geraakt, en vallen over elkaar heen om onder de aandacht te komen.

Positioneringsstrategie: In 6 stappen naar winstgevende en duurzame groei (deel 4)

Deel 4: De drie succesfactoren voor een geslaagde positioneringsstrategie.

Tamara Couperus (Crocodile Agency) over jonge doelgroepen, TikTok-bereik en het falen van klassieke reclame

"Wij kijken geen televisie meer." Het is een dooddoener die in de reclamewereld nog steeds te weinig serieus wordt genomen. Tamara Couperus leidt een bureau met een gemiddelde leeftijd van 27, richt zich op Gen Z en Gen Alpha en kijkt met groeiend ongeduld naar de trage mechanismen van traditionele bureaus. Wat gebeurt er als je níet langer vanuit het merk denkt, maar vanuit de community?

Blauwvingers tellen knopen: Zwolle stopt met Hartstad

15 november 2025 kopte De Stentor: ‘Zwolle stopt met omstreden Zwolle Hartstad’. Slechts 1 procent van de inwoners denkt bij Zwolle aan ‘hart voor de stad’ of ‘hartstad’. En de campagne kreeg sinds de introductie vooral veel kritiek. Zes ton door het putje. Resultaat: nihil.

Positioneringsstrategie: In 6 stappen naar winstgevende en duurzame groei (deel 1)

In dit 6-luik laat Julian Stevense zien hoe een positioneringsstrategie gericht op merkvoorkeur direct bijdraagt aan de belangrijkste doelstelling van een organisatie: groei die niet alleen winstgevend, maar ook nog eens duurzaam is.

Branding in de boardroom: waarom het tijd is dat marketing opschuift

Tijdens B2B Xchange op 20 november gaat Selma Bokstijn (EY) in gesprek over branding in de boardroom - waarom merkdenken thuishoort op strategisch niveau. Een sessie voor B2B-marketeers die branding zien als groeimotor, niet als sluitpost.

Druk, druk, druk

Mensen blijven niet voor hun functie, maar voor het gevoel dat ze ertoe doen. Ook als het stormt, wil je gezien worden.

Twinkle100 2025: Ikea en MediaMarkt nieuw in de top-10, e-commerce herstelt voorzichtig

De Nederlandse e-commerce groeit weer gestaag. Na een periode van economische tegenwind steeg de online omzet in 2024 met 6,4 procent naar bijna 29,5 miljard euro. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde Twinkle100 2025, het jaarlijkse overzicht van de grootste online verkopers van Nederland.

Onderzoek naar uitdagingen bureaustrategen: ‘We staan op een kruispunt’

‘Volgens 80% van de strategen wereldwijd staat het strategenvak aan bureauzijde op een kruispunt en wordt vaak als inwisselbaar beschouwd.’ Dit zijn enkele van de belangrijkste bevindingen uit het jaarlijkse onderzoek The Future of Strategy 2025 uitgebracht door Warc.

Herhaal je boodschap, daar word je geloofwaardiger van

Als er één advies voor de reclamepraktijk vaak wordt gegeven, dan is het wel om de boodschap te herhalen. Dat gebeurt dan ook veelvuldig.

AI-kapitaalstroom naar het VK: waar blijft Nederland (en Europa)?

De AI-economie wordt op dit moment gebouwd. En de vraag is simpel: aan welke tafel zitten we straks – die van de bouwers of die van de gebruikers?