Paul Manuel (Dept): “Zo zet je jezelf internationaal op de kaart”

Paul Manuel (Dept): “Zo zet je jezelf internationaal op de kaart”

Paul Manuel is oprichter van Dept, de digitale bureaugroep die op dit moment een stormachtige groei doormaakt. In zijn eigen woorden omschrijft hij zijn bedrijf als een creatief technologiebedrijf. Wat kunnen we leren van deze ervaren vakman?

Vanuit zijn functie als sales-engineer bij een technische groothandel zag Paul Manuel na zijn studie eind jaren negentig, samen met broer Bart, kansen binnen commercieel internet. Samen startten zij hun eigen internetbureau: TamTam. In 2007 ontstond bij TamTam de vraag: hoe nu verder? Het antwoord werd gegeven met een vraag: hoe kunnen we een top drie speler in de Nederlandse markt worden? 

"Zakelijke groei vergt veel geduld, want het heeft tijd nodig"

"Hiervoor hebben we twee belangrijke stappen gezet: we vestigden ons in Amsterdam en we voegden creatie en concept toe als speerpunten, wat zorgde voor een mooiere, rondere propositie. Groei vergt geduld, want het heeft tijd nodig. Daarna volgden betere klanten en in Amsterdam krijg je ook de creatievere mensen aan tafel. Kortom: het vliegwieltje begon te werken."

Doorgroeien als Dept

"In 2013 zaten we weer om tafel om de volgende stap te bespreken en daar kwam de internationale ambitie naar voren. We stonden er in 2014 goed voor, maar de stappen naar het internationale werkveld waren klein. Op dat moment kwamen we in contact met investeerder Waterland. TamTam heeft hiermee een deal kunnen maken, die inhield dat we de middelen en de mensen hadden om internationaal te groeien. We hebben vooral nagedacht over welke bedrijven en mensen we erbij wilden hebben." Recent zijn alle bedrijven onder de naam Debt geherlanceerd.

"We moeten ervoor zorgen dat we vooraan in het wagonnetje zitten"

Technologische veranderingen

"De veranderende technische wereld zit in de haarvaten van de organisatie, omdat het – sinds de oprichting van TamTam in 1996 – een feit is dat de wereld constant verandert. We moeten er dan ook voor zorgen dat we vooraan in het wagonnetje zitten, want anders heb je geen meerwaarde voor de klant. We hebben meerdere disciplines in huis en zijn internationaal georiënteerd, waardoor onze leercurve sneller is geworden en extreem hoog ligt. Ons hoofddoel is om een toonaangevend, West-Europese agency te zijn, te blijven en te worden."

 


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.