Wat betekent het als de kapitaalkrachtige doelgroepen als ‘de Postmodernen’ steeds minder bereikbaar worden via de traditionele digitale kanalen?
Veel data die CMO's inkopen is onzin. Bijvoorbeeld als het om precisietargetting gaat. Dat is 'spray and pray', stelt een Australische professor na onderzoek.
In de laatste maand van 2024 las ik in het NRC over de teloorgang van het merk Nike. Natuurlijk had ik al eerder gelezen dat Nike niet zo succesvol was met de laatste modellen schoenen, maar dat het zo slecht ging met Nike wist ik niet.
Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.
Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.
De Nederlandse economie draait om MKB’s, veel marketeers die er werken zijn zogeheten ‘lone wolves’; professionals die zo’n beetje in hun eentje of met weinig toch, het hele construct ‘strategische marketing overeind houden.
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, dus doet er goed aan eens naar de jeugd te luisteren in plaats van erover te praten, zoveel werd duidelijk in de debrief van de studenten.
In zijn speech op 3 oktober bij het Festival of Marketing speelt marketinggoeroe Mark Ritson de rol van God en benoemt tien geboden, specifiek voor marketeers, ten behoeve van reclame-effectiviteit.
De laatste jaren hebben marketeers zich blind gestaard op het einde van de funnel, omdat het door privacyregulering lastiger is om de hele funnel te meten. De vraag is of die strategie nog rendeert. Online marketingbudgetten blijken namelijk meer nieuwe klanten op te leveren.
Zou bij elk verhaal dat stoelt op door AI gegenereerde output de oorspronkelijke prompt ook moeten worden gepubliceerd? Blindelings vertrouwen op AI output is immers een valkuil waar je zeker rekening mee moet houden.
Uit recent onderzoek blijkt dat LinkedIn het snelst groeiende sociale mediaplatform is onder Nederlandse gebruikers. De toekomst van LinkedIn marketing biedt dan ook volop kansen voor bedrijven die bereid zijn te investeren in authentieke relaties en waardevolle content.
Met behulp van AI identificeer je niet alleen de interesses van je doelgroep. Het geeft je ook de mogelijkheid om deze interesses te analyseren op relevantie. Daarnaast geeft het je inzicht in hun onderlinge relaties. Door de verbanden te (her)kennen, de link te leggen en zo jouw doelgroep te vinden en treffen, vergroot je de kans op succes.