Zet Hogeschool InHolland fake weblogs in voor PR-doeleinden?
Ik volg nu al ruim een week de discussie over de weblogs van Hogeschool InHolland. Voor wie alle details wil lezen, de berichtgeving is in chronologische volgorde te volgen via webdrain (deel 1), ICT en Onderwijs BLOG (deel 1), Frank-ly, Breuls, ICT en Onderwijs BLOG (deel 2) en webdrain (deel 2).
Voor mij is het duidelijk en tot het tegendeel is bewezen ga ik er van uit dat de weblogs van Hogeschool InHolland nep zijn en slechts tot doel hebben (inmiddels hadden) om potentiële studenten over de streep te trekken om te gaan studeren aan een ‘hippe hogeschool’.
Ik ga er voorlopig nog vanuit dat het gewoon een kwestie is van nogal ongelukkige uitvoering van een goed idee. Ik heb namelijk geen reden om aan de juistheid van de mail daarover van de webredactie van INHOLLAND te twijfelen.
Naast het feit dat er technisch van alles aan mankeert, is het ook inhoudelijke van een bedenkelijk niveau. Wellicht heb je gelijk maar tot de tijd dat een van de studenten achter de weblogs zich heeft gemeld ga ik er van uit dat het fake blogs zijn.
Achja, het is ook gewoon geen echt weblog. Toch?
Ik heb grote twijfels bij de echtheid van de weblogs. En waarom zou je bij je hogeschool gaan loggen als het ook ergens anders kan? Of krijgen de studenten studiepunten?
Kent er iemand een student die meer informatie heeft?
Toen ik een half jaar geleden op de site van INHOLLAND kwam zag ik daar een testimonial waarvan ik met 99% zekerheid kan zeggen dat deze echt was, gezien ik ooit nog eens bij deze persoon in de klas had gezeten en de studierichting klopte.
Destijds zou ik die testimonial absoluut ook niet vertrouwd hebben indien ik de persoon in kwestie niet had gekend. Voor mij is het dus nog maar de vraag of het dan wel echt of nep is.
Het zou me echter niet verbazen wanneer de studenten via bijvoorbeeld extra studiepunten beloont worden voor het bijhouden van de weblogs.
De discussie is twee weken geleden al afgelopen, maar vanuit het netwerk (proxy7.inholland.nl) van de InHolland wordt de discussie nog bekeken. Zijn ze daar eindelijk wakker geworden?
Weblogs zijn wel van Inholland, maar de studenten die de berichten zouden schrijven bestaan gewoonweg niet.
Het zijn verzonnen personages om aankomend studenten lekker te maken. Marketingtechnisch overigens een geniale mastermove.
Maarja, alles van hogeschool is marketing en de student delft gewoon het onderspit als ze eenmaal binnen zijn. Het gaat erom dat jij moet betalen, zonder dat je daarvoor echte solide onderwijs op HBO-niveau voor terugkrijgt.
De Inholland Baas Elbers verdient 260.000 euro per jaar, maar doet er nochthans weinig voor terug.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!