‘Wij richten ons op een rookvrije toekomst’

Magali Braet (Philip Morris Benelux): 'Onze toekomstvisie is duidelijk: wij willen uiteindelijk volledig stoppen met de verkoop van sigaretten'.

7 juni 2022, 15:00 2498 x gelezen

Magali Braet is Consumer Centric Organization Head bij Philip Morris Benelux. De titel van haar presentatie tijdens Nima Marketing Day 2022 luidt ‘De transformatie van Philip Morris: Gaan duurzaamheid en de tabaksindustie samen?’ Een korte kennismaking.

Magali Braet studeerde Rechten aan de Universiteit van Antwerpen en begon in 2003 als Marketing & Sales Trainee bij Philip Morris Benelux, waarna zij in verschillende commerciële rollen in Luxemburg, Duitsland en Zwitersland doorgroeide naar haar huidige rol. Als Head of Consumer Centric Organization heeft zij de verantwoordelijkheid voor de transformatie van Philip Morris Benelux, die gestoeld is op het zo snel mogelijk vervangen van sigaretten en shag door betere keuzes voor volwassen consumenten.

Braet: ‘Philip Morris International is een van ’s werelds grootste internationale tabaksondernemingen. De merken van PMI worden in meer dan 180 markten wereldwijd verkocht. Onze toekomstvisie is duidelijk: wij richten ons op een rookvrije toekomst en willen uiteindelijk volledig stoppen met de verkoop van sigaretten.’

Transformatie kan niet in isolatie

Braet ziet in Nima Marketing Day 2022 de uitgelezen kans om in gesprek te gaan met haar mede-marketeers over deze transformatie. ‘Het is ook een fantastische mogelijkheid om collega’s uit andere branches te ontmoeten en van hen te leren en ik hoop dat ik mijn marketingcollega’s kan inspireren met mijn learning dat een succesvolle, duurzame transformatie niet in isolatie kan worden gerealiseerd. Dit vergt samenwerking met overheden, maatschappelijke organisaties en andere belanghebbenden.’

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day.

Sinds 2009 werk ik voor MarketingTribune als redacteur, beeld- en eindredacteur voor blad, site en events en met ingang van 2025 ook voor Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!