What’s next bij OnBrand ’19? #spon

10 september 2019, 11:00

Veelzijdig, multidisciplinair en altijd op zoek naar ‘What’s next’: OnBrand verbindt marketing, technologie en creativiteit om tot de kern van de belangrijkste vragen op het gebied van branding te komen. Met sprekers van bekende merken zoals Spotify, Facebook, 72andSunny en InVision is al aangekondigd dat de vijfde editie van Europa’s toonaangevende branding conference in Amsterdam terug komt op 10 oktober! Maar het is niet alleen een dag van notities schrijven van de keynote-presentaties; er zijn voldoende hands-on, interactieve workshops die praktische technieken zullen bieden die je meteen op je dagelijkse werk kunt toepassen.

Europa’s grootste branding conference vindt plaats op 10 oktober in Sugar City Events, Amsterdam. Er zijn een aantal subtiele details toegevoegd aan enkele van de talk-tracks die tijdens het evenement zullen worden uitgelicht: Brand, Tech en Creative. Op deze manier kun je makkelijker bepalen welke presentaties en workshops je interessant lijken. Bestel jouw kaartjes hier.

Beyond brand purpose

Als ondernemers, creatieven en storytellers, kunnen we invloed uitoefenen op de te vertellen verhalen en echte maatschappelijke verandering in de samenleving stimuleren – of dat nu is om genderstereotypen uit te dagen of om mensen bewust te maken van humanitaire problemen. Deze track op OnBrand geeft een podium aan de merken die proberen de wereld ten goede te veranderen, door ze de grote vragen te stellen:

  • Hoe kunnen merken verder kijken dan enkel het doel van het merk en overgaan tot merkactivisme om zo actief bij te dragen aan echte verandering in maatschappij en cultuur?
  • Is het mogelijk om een ethische benadering van marketing na te streven?
  • Maken merken zich schuldig aan het afdwingen van brand purpose om goed op de kaart te staan?

“Hoe kunnen merken verder kijken dan enkel het doel van het merk?”

Sprekers in deze track:

  • Alain Sylvain, Founder & CEO, Sylvain Labs
  • Emma Hamilton-Foster, Head of Sustainability, Vivobarefoot
  • Morten Saxnaes, Head of Social Media and Brand Activation, &Co

The future of marketing

Van sociaal onderlegde chatbots tot AR-winkelervaringen, de technologie van vandaag fungeert vaak als een katalysator voor de marketing van morgen. Het martech-landschap groeit exponentieel – zal het ooit een plafond raken?

Bedrijven geven keer op keer geld uit aan de ‘nieuwste en meest geavanceerde oplossing’, maar hoe zorgen ze ervoor dat hun nieuwste investering een duidelijke impact op de organisatie heeft?

“Hoe kan technologie de emotionele band tussen merken en consumenten helpen?”

Deze track duikt dieper in de technische trends die de marketingindustrie zowel nu als in de toekomst opschud.

  • Welke opkomende technologieën worden essentiële items in de toolkit van de moderne marketeer en welke behoren waarschijnlijk tot de eendagsvliegen?
  • Hoe kan technologie de emotionele band tussen merken en consumenten in het tijdperk van automatisering helpen?
  • Gaat bij de marketing richting consumenten de toenemende afhankelijkheid van big data ten koste van het grote idee?

Sprekers in deze track:

  • Scott Brinker, VP Platform Ecosystem, Hubspot
  • Hans Schlatmann, Senior Sync & Marketing Manager, Sony ATV
  • Ashley Vinson, Creative Agency Partner, Facebook

Measuring the brand value of creativity

Hoe groot is de invloed van creativiteit op de bedrijfsresultaten? Het vinden van het antwoord op deze eeuwenoude vraag heeft een nieuwe betekenis gekregen in een tijd waarin snelheid, opschalen en de zoektocht naar een ‘quick win’ voor veel hedendaagse organisaties het hart van marketing vormt.

OnBrand brangt de rol van creativiteit en innovatie in een zakelijke context en tegen de achtergrond van steeds veranderende gewoonten van consumenten ter discussie.

  • Dimt de huidige, vaak datagedreven efficiënte marketingaanpak die broodnodige creative vonk? Of kan big data het leidende licht zijn dat deze methode tot waanzin drijft?
  • Wat zijn de gevestigde statistieken om naar te kijken als je de merkwaarde van creativiteit wil meten? En is dit zelfs voor ieder jaar een betrouwbare methode?
  • Wie zijn de echte vernieuwers van vandaag waar je inspiratie uit kunt halen? En wat is hun geheim voor succes?

“Dimt de huidige datagedreven efficiënte marketingaanpak de broodnodige creative vonk?”

Sprekers in deze track:

  • Bex Radford, Disruptive Educator, Hogeschool Utrecht
  • Julian Harriman-Dickinson, Founder & Executive Creative Director, HarrimanSteel
  • Stephen Gates, Head Design Evangelist, InVision

Kom ook naar OnBrand ‘19

Ben je eenpitter, kom je met een collega of breng je een heel team mee? We hebben het juiste ticket voor jou – koop jouw kaartjes hier.

Schrijf je ook in voor de nieuwsbrief als je op de hoogte gehouden wilt worden van OnBrand spreker updates, ticket aanbiedingen en de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van branding.

Als leidende digital file management oplosssing, helpt Bynder bedrijven om eenvoudig content te maken, vinden en gebruiken. Meer dan 500.000 brandmanagers, marketeers en ontwerpers gebruiken Bynder’s brand portals om dagelijks wereldwijd samen te werken bij het maken en goedkeuren van marketingmateriaal. Branded content kan zo met één druk op de knop in de omloop worden gebracht. Klanten van Bynder hebben een kortere time to market en zijn over de gehele linie verzekerd van merkconsistentie, omdat samenwerking binnen de organisatie veel eenvoudiger wordt.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!