Week 35/2013 Viral Friday: Nokia, Forgot Phone & Climate Name Change

30 augustus 2013, 14:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Nokia, KIA & Head & Shoulders. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Meet the Windows Phone Nokia Lumia 1020

De musical van je kind is één van die momenten waarvan je natuurlijk een perfecte foto moet hebben. Maar de meeste telefoons zijn niet in staat een fatsoenlijke foto te maken vanaf een afstandje. Nokia laat met deze video zien dat de nieuwe Nokia Lumia 1020 met zijn 41 megapixels dé telefoon is die men moet hebben wanneer er naast bellen ook goed gefotografeerd moet worden. Deze Windows Phone video schoot ibinnen acht dagen naar de 4.1 miljoen views.

I Forgot My Phone

Actrice Charlene deGuzman stond laatst bij een concert waarbij een aantal mensen het hele optreden bekeken door het kleine schermpje van hun telefoon. Ze besloot een video te maken waarin mensen zich totaal overgeven aan hun smartphone. Het wordt snel duidelijk dat de we deze mooie wereld weer met onze eigen ogen moeten gaan bekijken. Pak je smartphone en bekijk dit filmpje, 14 miljoen anderen waren je al voor.

Climate Name Change

Sinds 1954 heeft de World Meteorological Organization alle extreme stormen in de VS een naam gegeven. Namen als: Katrina, Sandy en Ike. Er zijn veel Katrina's op de wereld die niet blij zijn dat hun naam aan een levensverwoester gekoppeld is. Tijd voor een nieuw systeem, de makers van deze video pleiten ervoor om de stormen te vernoemen naar beleidsmakers die de klimaatsverandering ontkennen. In vier dagen tijd is deze video al meer dan 1,5 miljoen keer bekeken.

2014 Kia Soul Hamster Commercial

Hij is slanker, sexyer en geraffineerder dan ooit. De nogal zwaarlijvige Kia Hamsters werken zich uit de naad in de sportschool om weer goed voor de dag te kunnen komen. Net als de nieuwe Kia Soul zijn ze een hele transformatie ondergaan. De video is inmiddels al één miljoen keer bekeken en daarmee het volgende succes in de al succesvolle Kia Soul campagne.

Head & Shoulders – Joel Santana em Singing in the Chuveration

De voormalig Braziliaans bondscoach Joel Santana is door Head & Shoulders gestrikt om op swingende wijze de shampoo te promoten. Wij zijn nieuwsgierig of Guus Hiddink de volgende ster is in een Head & Shoulders commercial. In drie dagen tijd werd deze video al 1.2 miljoen keer bekeken.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!