Week 24/2013 Viral Friday: Photoshop, Playstation & #PubLooShocker

14 juni 2013, 12:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Adobe Photoshop, Playstation & Department for Transport. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Photoshop Live – Street Retouch Prank

Eén Photoshop-genie, één bushokje en een aantal verborgen camera's. De Street Retouch Prank is een initiatief van Adobe. Hun evenement – genaamd Creative Days – is voor elke designer, creative leader en developer die er bestaat. Een geweldige video met 13 miljoen views in een week tijd, die laat zien wat je zoal met Photoshop kan maken.

Official PlayStation Used Game Instructional Video

Met deze video maakt Sony PlayStation de Xbox One belachelijk. Dat deze simpele video viraal is gegaan, komt door de beperkingen in het delen van spellen van de nieuwe Xbox One. PlayStation haalt hier haar voordeel uit door o.a. tweedehands spellen wel toegankelijk te maken. We zijn benieuwd naar de reactie van Microsoft op deze video, die al 11 miljoen keer is bekeken in maar vier dagen!

#PubLooShocker

De campagne van het 'Department for Transport', genaamd THINK!, heeft een nogal opvallende video gelanceerd. De video toont de gevaren van autorijden onder invloed. Drie nietsvermoedende mannen (acteurs) worden geconfronteerd met het bebloede hoofd van een persoon, alsof het is aangereden door een auto. De pakkende video heeft al 6 miljoen views in één week.

Evolution of Get Lucky

Na de zeer succesvolle lancering van het nieuwe Daft Punk-album zagen we afgelopen week weer iets Daft Punk-achtigs viraal verspreiden. Dit keer geen eigen productie, maar een video gemaakt door de getalenteerde producer PV Nova. In de video zien we de evolutie van het nummer “Get Lucky” door de decennia 1920-2020. We zijn erg onder de indruk, net als de andere miljoen mensen die het al gezien hebben.

Underground Bicycle Parking Systems in Japan

In Japan is net als Nederland de fiets een standaardvervoersmiddel. Omdat het soms erg druk kan zijn op straat, heeft het bedrijf Giken een oplossing bedacht, genaamd Eco Cycle, om de fietsen onder de grond te stallen. Al meer dan een miljoen mensen zagen deze nuttige oplossing in actie. Amsterdam kan het ook wel gebruiken, denk ik zo. 😉

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief