Week 19/2012 Viral Friday: Kopenhagen Flashmob, Sexy Jedi & Robopocalypse

11 mei 2012, 13:47

Viral Friday Week 19 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Radio Klassisk, Saber Sexy Jedi and Robopocalypse. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Flashmob: Radio Klassisk in Kopenhagen

Klassieke muziek is niet zo populair bij een grote groep mensen. Daarom wilde Radio Klassisk hier graag een verandering in brengen. Ter promotie van de radiozender kwamen ze op het idee om een flashmob te organiseren. Door een groot aantal mensen te verrassen met het spelen van Griegs Peer Gynt in de metro is het de radiozender gelukt om de reizende mensen op te vrolijken. Daarnaast weten wij zeker dat deze flashmob de populariteitsgraad van klassieke muziek iets heeft laten stijgen. sinds deze video meer dan 1.500.000 keer bekeken is sinds vorige week. Kijk en geniet!

Sexy Jedi bubbelbad

Het is tijd voor een pauze voor ‘The Jedi Order’. Sinds de laatste restanten van het rijk zijn verslagen kunnen de verdedigers van hun vrede genieten in de Melkweg. Ze hebben krachten gebundeld en zijn een nieuwe business begonnen. Hun leven draait nu om de kunst van lichaamsverzorging. Deze virale video laat opnieuw zien hoe goed seks verkoopt. De twee oogverblindende dames in deze video proberen de Jedi te wassen wanneer ze opeens beginnen te vechten. Dit kan je pas een sexy gevecht noemen, iedereen zou wel door deze twee dames gewassen willen worden. Zelfs de harige Jedi heeft verzorging nodig om al dat haar in gezonde conditie te houden. Deze video is een vervolg op de originele Saber video. Sinds 4 mei heeft deze video al meer dan 680.000 views weten te strikken.

Overlevingsstrategie: Robopocalypse

Veel mensen maken zich zorgen om aanvallen van zombies, vampieren en dergelijke. Waar de mensheid eigenlijk zich druk om zou moeten maken is iets wat nog meer dreigend is voor ons ras. Daarom hebben de mensen van Epipheo aan onze overleving gedacht. In deze video vertelt auteur Daniel H. Wilson van de bestseller “Robopocalypse” wat mensen zouden moeten doen als er een aanval van de dreigende Robopocalypse plaatsvindt. Bijna iedere mogelijk situatie wordt geschetst. Het is dus zeker een aanrader om deze video tenminste één keer gezien te hebben. Je weet namelijk nooit wanneer jij wordt aangevallen door de echte Robopocalypse. Sinds 7 mei heeft deze video meer dan 295.000 kijkers weten te strikken. Het is goed om te weten wat wij zouden moeten doen, maar hebben de mensen van Epipheo gedacht aan dat deze slimme robots deze video ook zouden kunnen bekijken? Ik denk dat we een groot probleem hebben.

Instagram komt een camera

Deze grappige viral is gemaakt door “The Verge”, een Amerikaans tech, nieuws en medianetwerk. Ze claimen een exclusief verhaal te hebben: Instagram gaat namelijk met de 1 miljard die ze van Facebook hebben ontvangen een camera produceren die in het echte leven kan worden gebruikt. Instagram Snap helpt je om foto’s te delen met mensen die geen Instagram hebben. Je kan materialen uit de echte wereld gebruiken om je foto’s te personaliseren. De video is erg grappig en je kan zien dat parodieën goed werken voor virale video’s. Deze video heeft al bijna 200.000 views binnen iets meer dan een week.

Harvey en Rabbit TV reclame door Thinkbox

Thinkbox wilde de kracht van televisiereclame aantonen. Deze video is eigenlijk een televisiereclame die viraal geworden is. De eigenaar wil de lievelingsknuffel Rabbit van zijn hond Harvey weggooien. Harvey besluit een film te laten zien van alle goede tijden die hij samen met Rabbit heeft beleefd en dit zorgt ervoor dat de eigenaar het knuffeldier toch houdt. Harvey de hond heeft zelfs een eigen Facebookpagina met 18.500 likes en met 140.000 views is dit filmpje redelijk viral geworden!

Steven Bissesar
Jr. Social Media Specialist bij SocialMedia8

Jazz pianist & student Reclame, Marketing en Communicatie Management | Amsterdam

Categorie
Tags

5 Reacties

    Teunes

    Goed gevonden op viralblog.com!


    12 mei 2012 om 21:20
    Stevenaswin

    Goede research Teunes, alleen net niet goed genoeg. Het artikel op ViralBlog.com wordt ook door mij geschreven, wordt alleen geplaatst door m’n collega en blogger Martin Michalik 😉

    Fijne moederdag!


    13 mei 2012 om 10:06
    Toekook

    Ik zie dat de marketing rondom Spielbergs nieuwe film Robocalypse begonnen is… (juli 2013)


    13 mei 2012 om 10:10
    Teunes

    Steven, dan kan ik jullie alleen maar de complimenten geven voor de goede content. Trouwe volgers van de viralblog.com/viral-friday!


    13 mei 2012 om 12:15
    Stevenaswin

    @Teunes, thanks! Blijf ons dan vooral volgen! Als je nog goede tips hebt laat het via viralblog.com weten! Fijne avond nog 😉


    13 mei 2012 om 19:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!