Weblogstrategie Microsoft

Weblogstrategie Microsoft

Gisteravond waren een aantal Nederlandse webloggers uitgenodigd door Microsoft Nederland voor een informele diner-bijeenkomst in Amsterdam. Phil Holden presenteerde Windows Live als de volgende stap in social desktopsoftware.

Alhoewel ik wel was uitgenodigd kon ik er helaas niet bij aanwezig zijn. Remi van Beekum (Traffic4u), Frank Janssen (TPG Post) en Frank Meeuwsen (Rhinofly), allen ook bloggers op Marketingfacts, waren wel aanwezig en de laatste heeft van de bijeenkomst een prima verslag op Frank-ly. Phil Holden is inmiddels onderweg naar Belgie waar hij vanavond de Belgische bloggers te woord zal staan.

Interessante PR-strategie van Microsoft die we ongetwijfeld de komende tijd bij meer bedrijven zullen zien!


Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Dat er op Frank-ly zo positief wordt gesproken over Microsoft wil wel wat zeggen. Persoonlijk ben ik na de beta IE7 al weer om van Google naar Microsoft. Toekomst ziet er veelbelovend uit en ze presenteren zaken die ik als gebruiker als logisch ervaar. Nu hopen dat alle Google-fanaten het uberhaupt durven te proberen ;).. Ik heb m'n Microsoft shirt maar weer es uit de kast getrokken.. kan niet wachten om te zien hoe t op m'n qtek-je allmaal uitpakt straks..

    geplaatst op
  • In mijn ogen is het een rip off van http://www.netvibes.com/. dat bestaat al veel langer en draait al een tijd. Naar volle tevredenheid van mij overigens.

    Het idee is goed, zeker als er straks veel web 2.0 achtige applicaties of initiatieven makkelijk op aangesloten kunnen worden.

    geplaatst op
  • @Remment: Sure, zoals Netvibes ook verdacht veel Pageflakes of de Google startpage lijjkt. Maar waar het bij mij om gaat is niet zozeer dat MS een ripoff van andere diensten maakt (voor nu) maar hoe de strategie richting complete integratie van desktop, online en mobiel gaat. Dat is zeer boeiend. De instrumenten die daarvoor gebruikt worden, ach, jij gaat toch ook niet het wiel opnieuw uitvinden?

    geplaatst op
  • Luc van Braekel heeft een verslag van gisteravond op zijn weblog geplaatst. Iets te positief wellicht? De reacties op zijn verslag:

    (...) Boe! Product Placement! (...)

    en

    (...) Sorry, maar vergis ik me of hebben ze hier helemaal *niets* nieuws gezegd? Al die dingen waren toch al een tijd uit en bekend? (...)

    Bloggers en adverteerders moeten nog een hoop leren!

    geplaatst op
  • Marco, ik moet even iets nuanceren. Die comment van "Boe ! Product Placement !" was een grapje tussen Luc in mezelf. Luc zijn verslag is noch positief, noch negatief. Hij heeft geprobeerd een neutrale pas te houden.

    Hij voorspelde dat zijn lezers dadelijk in het zadel zouden springen om van leer te trekken tegen zijn post over Microsoft (en hij kreeg gelijk). Daarom zei ik dat ik het gerust als eerste wilde doen, om het ijs te breken.

    Uiteraard is er geen sprake van product placement.

    Ik heb zelf ook een review gedaan en gepost:

    http://blog.coolz0r.com/2006/04/21/live-dot-com-road-show/

    Tot één dezer !

    geplaatst op
  • Ja. Euh. Luc én mezelf. Er zit natuurlijk geen Luc in me. :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.