Weblogcampagne verdubbelt omzet

4 januari 2006, 07:31

Adrants verwijst naar een interessante case in de UK waarbij de inzet van weblogs heeft geleid tot een verdubbeling van de omzet:

Gapingvoid blogger Hugh Macleod worked with U.K. wine brand Stormhoek to use blogging as a means to increase sales. It worked. Big time, doubling sales in less than 12 months. The increases didn’t come from the hundred or so bottles he sent out to U.K. bloggers who might blog about it and get a few of their friends to buy a bottle. Surely, they did drink the wine and did blog about it but the big increase in sales came from what Macleod calls The Porous Membrane, the wall between internal brand conversations and external consumer conversations.

Via: i-wisdom

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Petra de Boevere

    Right! Stormhoek doet dat in mijn ogen goed, ik ga daar regelmatig kijken en weet ook dat er Nederlandse wijnenthousiasten, door het succes van dat weblog, op zoek zijn naar die wijn (die hier nog niet geïmporteerd wordt).


    4 januari 2006 om 08:47
    media

    Ik volg je dan ook met belangstelling 😉

    Denk overigens dat het alleen maar goed is als er meerdere blogs zijn over een bepaald onderwerp. Was het niet Stephan Fellinger die ooit zei dat als er maar een speler is dan is er geen markt, pas als er meerdere spelers zijn dan is er een markt?


    4 januari 2006 om 09:21
    Petra de Boevere

    Concurrentie is leuk, houdt je scherp, ik wil immers altijd de beste zijn!! 🙂


    4 januari 2006 om 09:26
    Petra de Boevere

    BTW hou de Bizz van januari in de gaten, enne… ik ben geen lid, kun je het artikel ff inscannen voor me? Jij wordt er ook in genoemd en geciteerd, heb wel de tekst al gezien. 🙂


    4 januari 2006 om 09:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!