Wat onderzoekers kunnen leren van Little Miss Matched, Virgin en Citizen M

30 oktober 2013, 14:29

Branchmarking deel 3: de zin en onzin van klantonderzoek

Klantonderzoek. Handig om te weten wat er leeft onder klanten. Maar in hoeverre moet u er als merk ook naar luisteren? Rob Adams gaat op onderzoek uit, in 180 seconden.

Klantonderzoek is bijna een onmisbare schakel in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Je moet als bedrijf immers eerst testen waar precies behoefte aan is, voordat je met twee benen het diepe inspringt, toch? Maar weten klanten eigenlijk wel zo goed wat ze willen? En krijg je zo niet juist meer van hetzelfde, in plaats van die soms broodnodige innovatie die bijbehorende omzetsgroei? 'Mr. Branchmarking' Rob Adams gaat internationaal op zoek naar bedrijven die weliswaar hun klanten kennen, maar daar toch niet naar luisteren. En er nog succes mee hebben ook.

Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën. Zo zouden wat hem betreft banken eens goed moeten kijken naar een Oostenrijkse supermarkt, de burrito's van Chipotle en Slurp!, de wijn van Ilja Gort.

Oprichter Totalspiel Authority media ‖ Ondernemer ‖ Content strateeg ‖ hoofdredacteur ‖ docent ‖ content marketing ‖ podcasting ‖ zakelijk videobloggen ‖ http://www.totalspiel.com ‖ http://www.180sec.tv ‖ http://www.contentradio.nl Totalspiel Authority media maakt videoblogs, print- en audio-producties met mensen in de hoofdrol. Om kennis te delen. Van toegevoegde waarde te zijn. Te dienen. En zo autoriteit te bouwen in de sharing economy.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!