Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Wat bedrijven kunnen leren van Grasshopper, Crumpler en Blendtec

Branchmarking, afl. 5: Creatief in de crisisDe crisis hakt er de afgelopen jaren flink in bij bedrijven, niet in de…

Wat bedrijven kunnen leren van Trader Joe’s, First Direct en Chick-Fil-A

Branchmarking, afl. 4: hoe haal je een hoge Net Promoter Score?Sinds 10 jaar worden imago’s van merken gemeten in Net…

Wat onderzoekers kunnen leren van Little Miss Matched, Virgin en Citizen M

Branchmarking deel 3: de zin en onzin van klantonderzoekKlantonderzoek. Handig om te weten wat er leeft onder klanten. Maar in…

Wat de modebranche kan leren Urban Outfitters, Caixa Novada en Jamin

Branchmarking deel 2: Modewinkels, dress upModewinkels zitten in zwaar weer. De concurrentie is namelijk moordend. Niet alleen van winkels onderling,…

Wat banken kunnen leren van burrito’s, de wijn van Ilja Gort en een supermarkt

Branchmarking deel 1: Banken, open up!De banken moeten meer naar buiten kijken, stelde Boele Staal, voorzitter van de Nederlandse Vereniging…

Branchmarking: de politieke wasmachine

Lieve Mark, Diederik Geert, Emile, Alexander en Jolande, ga eens vreemd! Er hangt een grijze wolk boven Nederland. De verkiezingstijd…

Branchmarking: lessen voor de detailhandel met als voorbeeld Selexyz

Dalende omzetten, een verouderd model, veel inventaris, te weinig omloop, grote concurrentie uit ‘nieuwe’ hoek internet. Dat in de context…

Branchmarking: wat KPN kan leren van Domino’s “Pizza Turnaround”

KPN: there is such a thing as bad publicity, maar hoe ga je ermee om? Dat is de vraag. Zoals iedereen…

Branchmarking: Thee, gezellig…

Branchmarking: door eerst een doel- of probleemstelling abstract te maken en aan de hand van deze abstracties succesvolle cases in…

Branchmarking: pure en oprechte bedrijven

Veel bedrijven willen zich onderscheiden. En zoeken naar wegen hoe ze dit kunnen bereiken. Een van de manieren hiertoe is…

Branchmarking: Gap Canada en Threadless

Keuzes maken is voor veel mensen, en dus zeker ook voor organisaties, moeilijk? Belangrijk is om de keuze voor ideeën…

Branchmarking: Opbouwen van een geloof

Deze week wil ik het hebben over merken. En over geloof. En zoals iedere twee weken enkele opvallende voorbeelden geven…