Branchmarking, afl. 5: Creatief in de crisisDe crisis hakt er de afgelopen jaren flink in bij bedrijven, niet in de…
Branchmarking, afl. 4: hoe haal je een hoge Net Promoter Score?Sinds 10 jaar worden imago’s van merken gemeten in Net…
Branchmarking deel 3: de zin en onzin van klantonderzoekKlantonderzoek. Handig om te weten wat er leeft onder klanten. Maar in…
Branchmarking deel 2: Modewinkels, dress upModewinkels zitten in zwaar weer. De concurrentie is namelijk moordend. Niet alleen van winkels onderling,…
Branchmarking deel 1: Banken, open up!De banken moeten meer naar buiten kijken, stelde Boele Staal, voorzitter van de Nederlandse Vereniging…
Lieve Mark, Diederik Geert, Emile, Alexander en Jolande, ga eens vreemd! Er hangt een grijze wolk boven Nederland. De verkiezingstijd…
Dalende omzetten, een verouderd model, veel inventaris, te weinig omloop, grote concurrentie uit ‘nieuwe’ hoek internet. Dat in de context…
KPN: there is such a thing as bad publicity, maar hoe ga je ermee om? Dat is de vraag. Zoals iedereen…
Branchmarking: door eerst een doel- of probleemstelling abstract te maken en aan de hand van deze abstracties succesvolle cases in…
Veel bedrijven willen zich onderscheiden. En zoeken naar wegen hoe ze dit kunnen bereiken. Een van de manieren hiertoe is…
Keuzes maken is voor veel mensen, en dus zeker ook voor organisaties, moeilijk? Belangrijk is om de keuze voor ideeën…
Deze week wil ik het hebben over merken. En over geloof. En zoals iedere twee weken enkele opvallende voorbeelden geven…