Wat banken kunnen leren van burrito’s, de wijn van Ilja Gort en een supermarkt

4 september 2013, 13:30

Branchmarking deel 1: Banken, open up!

De banken moeten meer naar buiten kijken, stelde Boele Staal, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Banken, eerder dit jaar. Hoe doe je dat, naar buiten kijken als bedrijf? Rob Adams zoekt in deze eerste aflevering van Branchmarking naar interessante cases wereldwijd. En dat in 180 seconden.

In zijn nieuwjaarstoespraak liet Boele Staal, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Banken, weinig aan de verbeelding over omtrent wat er gedaan moest worden om het consumentenvertrouwen in de bankensectorzijn weer te herstellen: “De uitdaging voor de sector is werkelijk contact te maken met de samenleving met een naar buiten gerichte houding.” Mooie woorden, maar hoe doe je dat, naar buiten kijken als bedrijf? Mr Branchmarking Rob Adams gaat internationaal op zoek naar bedrijven die die ommezwaai met succes gemaakt.

Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën. En wat hem betreft zouden banken eens goed moeten kijken naar een Oostenrijkse supermarkt, de burrito's van Chipotle en Slurp!, de wijn van Ilja Gort.

Rob Adams is oprichter van innovatiebureau Six Fingers en auteur van ‘Ga Vreemd!’. Alles wat hij doet heeft te maken met zijn geloof in dat alles al bedacht is en dat ideeën wachten om hergebruikt te worden. Hij is een veelgevraagd spreker over vernieuwing en transformaties van bedrijven. Branchmarking TV is een productie van Totalspiel Authority media en is onderdeel van het business videoblognetwerk 180sec.tv.

Oprichter Totalspiel Authority media ‖ Ondernemer ‖ Content strateeg ‖ hoofdredacteur ‖ docent ‖ content marketing ‖ podcasting ‖ zakelijk videobloggen ‖ http://www.totalspiel.com ‖ http://www.180sec.tv ‖ http://www.contentradio.nl Totalspiel Authority media maakt videoblogs, print- en audio-producties met mensen in de hoofdrol. Om kennis te delen. Van toegevoegde waarde te zijn. Te dienen. En zo autoriteit te bouwen in de sharing economy.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!