Wat is de stand van de marketingstaat? Help mee!

7 juli 2020, 07:30

Iedere professional in marketing, communicatie of sales wordt van harte uitgenodigd zijn of haar mening te geven.

Toegegeven, er wordt nogal wat onderzocht aan het marketingvak momenteel, maar daarbij gaat het steeds om stukjes en onderdelen. Het onderzoek dat NIMA momenteel uitvoert gaat een spade dieper en vraagt vooral uit wat het is om in marketing te werken. Op een marketingafdeling, bij bureaus, als zzp’er of interim.

In samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights en mediabedrijf DPG Media verricht NIMA momenteel een groot onderzoek onder professionals in marketing naar hun beroepspraktijk. In de loop van komend najaar ontwikkelt NIMA in samenspraak met zijn leden een nieuw driejarenplan om de koers te bepalen en om ervoor te zorgen dat NIMA blijft doen wat het wíl doen en altijd heeft gedaan: vakgenoten, onderzoekers en studenten helpen met inspiratie, kennis en een netwerk om samen verder te komen in het marketingvak.

NIMA zoekt respondenten die werken in marketing. Jou dus. Geen snelle poll, maar wel een belangrijk onderzoek dat ons een idee moet verschaffen over de veranderingen in het vak. Het kost je ongeveer 20 minuten maar je helpt ons en vakgenoten enorm met jouw bijdrage en was het niet de grote Fuller die stelde dat je de toekomst het best kunt voorspellen door ‘m vorm te geven?

‘Leven en werken in marketing, of voor marketing, of door marketing’

De NIMA Members hebben inmiddels een mail ontvangen met een oproep om deel te nemen (nog niet gedaan? Doe het nu!) maar dat wil niet zeggen dat we ons beperken tot de eigen achterban. In tegendeel. Iedere professional in marketing, communicatie of sales wordt van harte uitgenodigd zijn of haar mening te geven. Jij ook. Kan hier:

Het onderzoek wordt geanonimiseerd afgenomen. De resultaten worden uiteraard gedeeld met de members, maar worden ook uitgebreid besproken en toegelicht via onder meer Marketingfacts. Met de uitkomsten zal de NIMA-directie een nieuwe strategie opstellen, maar er zullen uiteraard ook producten en diensten worden ontwikkeld die optimaal aansluiten bij de beroepspraktijk van vandaag, op een manier die past bij jouw opvattingen over marketing en jouw manier van werken.

Juist nu we ons afvragen welke impact de afgelopen maanden hebben gehad op jou als mens en je beroepspraktijk, proberen we een zo betrouwbaar mogelijk beeld te krijgen van leven en werken in marketing, of voor marketing, of door marketing.

Je helpt het vak, NIMA en onze onderzoekspartners enorm door even de tijd te nemen en je antwoorden door te geven. Én we verloten 10 Marketingfacts Jaarboeken onder de deelnemers. Heel veel dank voor je hulp!

luuk ros
Manager Merk & Media van NIMA bij NIMA

Binnen het Nederlands Instituut voor Marketing verantwoordelijk voor de het merkmanagement van NIMA, content (die we al dan niet in samenwerkingen met leden en derden publiceren) en verbindingsofficier richting pers en stakeholders. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts) en inmiddels dus bij de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing. Bedenker van de NIMA Marketing Day.

COMMUNITY
Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!