Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Mariëlle Krouwel, CMO NN Group, over merkbouw, emotie en de lange adem van marketing

Ook in B2B draait alles om mensen, stelt Mariëlle Krouwel. Tijdens haar keynote op de NIMA B2B Xchange 2025 laat ze zien hoe merken in een rationele wereld juist met emotie harten veroveren. Ze pleit voor langetermijn merkbouw, menselijke marketing en durf om gevoel toe te laten als krachtig concurrentievoordeel in een tijdperk van data en AI.

NIMA zet Europese standaard voor marketingcompetenties

De European Marketing Confederation accrediteert toonaangevende Marketing Competence Frameworks in Europa.

Marketing draait niet om cijfers, maar om gedrag

Op donderdag 30 oktober spreekt Rick van Baaren tijdens Inside the Brain, het inspiratie-event over gedragspsychologie en marketing. Als hoogleraar aan de Radboud Universiteit en medeoprichter van de Behavior Change Group werkt hij al jaren op het snijvlak van wetenschap en praktijk.

ABM startgids 2025: dit is het succesrecept

ABM is net als koken: je hoeft geen topchef te zijn om een gerecht op tafel te zetten dat indruk maakt. ABM draait namelijk niet om de duurste ingrediënten of moeilijkste recepten. Het gaat juist om slim kiezen, goed samenwerken, en blijven ontwikkelen.

NIMA Marketingfacts Jaarboek editie 2025 gelanceerd

In het bijzijn van de meeste auteurs is het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 officieel gelanceerd op het hoofdkantoor van NIMA. Het jaarboek - inmiddels een vaste waarde in het marketingvak - biedt diepgaande analyse van de nieuwste trends, inzichten en best practices binnen het vakgebied.

Vijf gouden tips om je merkbudget voor 2025 veilig te stellen (of op te hogen)

Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Weet daarom hoe de hazen lopen. Wie hebben er formeel iets te zeggen over het merk en wie oefenen informeel invloed uit?

Sierteelt is Nederland op z’n mooist en marketing op z’n best

'Bij sierteelt hebben we te maken met een natuurproduct. Daarnaast hebben we te maken met het meest sierlijke product dat er in marketing bestaat. Wat is er mooier dan bloemen en planten?'

Contentmarketing in B2B: Op het juiste moment exact de juiste content (interview Freek Janssen)

Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?

NIMA Marketing Day 2024 – een recap

De achtste NIMA Marketing Day zit er weer op. Een bomvolle dag vol marketing inspiratie, innovatie en dialoog. Een recap!

Wat is de gezamenlijke uitdaging in employer branding?

NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.

“Misschien moeten we marketing reframen: Het gaat om waarde”

In gesprek met Kirsten Andres, scheidend voorzitter/directeur van NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing.

Met NIMA Young Professionals zet jij de volgende stap in je carrière!

Wellicht heb je het de afgelopen weken al voorbij zien komen: het programma van NIMA Young Profesionals voor het aankomende jaar.…