ABM is net als koken: je hoeft geen topchef te zijn om een gerecht op tafel te zetten dat indruk maakt. ABM draait namelijk niet om de duurste ingrediënten of moeilijkste recepten. Het gaat juist om slim kiezen, goed samenwerken, en blijven ontwikkelen.
In het bijzijn van de meeste auteurs is het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 officieel gelanceerd op het hoofdkantoor van NIMA. Het jaarboek - inmiddels een vaste waarde in het marketingvak - biedt diepgaande analyse van de nieuwste trends, inzichten en best practices binnen het vakgebied.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Weet daarom hoe de hazen lopen. Wie hebben er formeel iets te zeggen over het merk en wie oefenen informeel invloed uit?
'Bij sierteelt hebben we te maken met een natuurproduct. Daarnaast hebben we te maken met het meest sierlijke product dat er in marketing bestaat. Wat is er mooier dan bloemen en planten?'
Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?
De achtste NIMA Marketing Day zit er weer op. Een bomvolle dag vol marketing inspiratie, innovatie en dialoog. Een recap!
NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.
In gesprek met Kirsten Andres, scheidend voorzitter/directeur van NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing.
Wellicht heb je het de afgelopen weken al voorbij zien komen: het programma van NIMA Young Profesionals voor het aankomende jaar.…
Lara Molendijk: 'Mijn overtuiging is dat sterke merken, beter dan de politiek, positief verschil kunnen maken in de wereld.''Als je…
Jouw rol als marketeer, is dat je de blik van buiten naar binnen brengt en dat je er ook tijd…
'Community's bloeien als nooit tevoren en er één starten is zo gebeurd. Het managen is lastiger.'Verschillende merken hebben een poging…