Vrouwen en nieuwe media

24 augustus 2005, 07:41

Ik verwees eind juni al naar De Digitale Dames, een onderzoek naar het gebruik van nieuwe media door vrouwen. Vandaag verwijst Hans Mestrum naar de samenvatting op AG en heeft het desbetreffende onderzoeksrapport (pdf) online staan.

Voor de liefhebbers, de bijbehorende powerpointpresentatie is te downloaden via allesovervrouwen.nl.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    ralphbom

    Dit zijn mooie cijfers: ze zijn eindelijk online!

    Interessant om ‘bevestigingen’ te lezen als:

    – ze doen meer aan windowshopping;

    – ze doen meer aan online spelletjes (in rapport ‘vermaak’);

    – ze kopen meer en meer online.

    Volgens mij liggen hier duidelijk kansen!


    24 augustus 2005 om 15:37
    loket

    dank voor de tip Marco. de ppt had ik al wel, maar de pdf maakt het compleet.


    24 augustus 2005 om 16:20
    Lode Broekman

    Over kansen gesproken… Uit mijn NIMA-C scriptie (2005):

    -Internet als informatiebron rondom zwangerschap-

    Zwangere vrouwen (85%) en jonge moeders (80%) noemen Internet als het belangrijkste medium voor informatievoorziening rondom het (aanstaande) moederschap, gevolgd door tijdschriften, arts en consultatiebureau.

    Bron: TNS NIPO/Wij Special Media: ‘Meer op de kleintjes letten, bestedingen in de babymarkt 2005’


    24 augustus 2005 om 18:52
    Noortje

    Leuk en bruikbaar artikel! Iemand enig idee of suggesties waar ik onderzoeken kan vinden over het (communicatie)bereik van zwangere vrouwen / aanstaande moeders?


    1 april 2015 om 14:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!