Volvo’s mobile marketing

12 januari 2005, 05:35

Al eerder kwam Volvo met grote campagnes en crossmedia initiatieven. Volvo heeft recent twee campagnes getest die bij succes ongetwijfeld in andere landen een vervolg zullen krijgen. Zo is recent in Zwitserland een campagne gehouden waarin een V50 kon worden gewonnen. Na verzending van een SMS bericht kreeg de zender een SMS-bericht terug met een code en de locatie van de dichtsbijzijnde dealer, alwaar vlak voor de kerst gecheckt kon worden of men de V50 had gewonnen.

In Madrid en Barcelona loopt een pilot waarbij je, na het verzenden van een bericht met daarin het gewenste Volvo-model en postcode, een complete met lijst op je mobiele device krijgt van dichtstbijzijnde dealers en de beschikbare modellen op die locatie.

Bron: Adverblog

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!