Volkskrant opent aanval op Hoogervorst
Het kan niemand zijn ontgaan: de zorgverzekeraars komen eraan. Met paginagrote advertenties, spotjes op radio en tv, interactieve websites en vanaf december via miljoenen enveloppen met polisaanbiedingen, maken de tot dusver in relatieve anonimiteit opererende verzekeraars hun entree bij de consument.
Eerder deze week kwam de Volkskrant al met de kop dat de zorgverzekeraars smijten met reclamegeld.
Vandaag een uitgebreide analyse hoeveel marge er zit tussen de premie en zorguitgaven, wat het de zorgverzekeraar kost maar vooral ook hoeveel de zorgverzekeraar verdient per verzekerde.
Conclusie van de Volkskrant is dat de consument de rekening voor de door Hoogervorst beoogde concurrentie tussen zorgverzekeraars al heeft betaald. Oftewel, het zorgstelsel is een sigaar uit eigen doos. Vraag is of de Volkskrant hiermee nu de aanval opent op de zorgverzekeraars of indirect op Hoogervorst. Ik vermoed dat laatste maar dan wel over de rug van de zorgverzekeraars die zoals eerder in de discussies op Marketingfacts, min of meer in deze positie zijn gedwongen.
Ben benieuwd naar de gevolgen, premies zullen vermoedelijk alleen maar gaan stijgen. Zeker als je aanvullend verzekerd kan zijn bij een andere partij dan waar je basispolis loopt, afstemming kost immers centjes. En 1 ding weet je dan zeker: bij uitzonderlijke gevallen (wat we toch allemaal een beetje zijn) val je tussen 2 partijen in. *plons*
Ah gelukkig. Minouk leeft nog.
Wie roept mij daar?
Tuurlijk leeft Minouk nog, en die gaat voorlopig ook nog niet weg. Wedden?
Btw, wanneer gaan we nu eens met Joey lunchen Minouk?
Een mooie vrijdag in november lijkt me wel wat. Als ik zicht heb op onze agenda’s ga ik je mailen Marco!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!