Vlog: hoe Josephine Kay (Cosmo) vrouwen in deze eenzame tijd gaat helpen

Welkom bij onze eerste HelloMasters at Home-vlog! HelloMasters is de podcast, en nu tijdelijk vlog, van HelloMaaS, waarin founder Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketing en mediascene. Vandaag met Josephine Kay, hoofdredacteur van de Nederlandse editie van Cosmopolitan Magazine.
Opeens werken we allemaal thuis. Geen meetings, opnames, of white board brainstormsessie, alles gaat nu via de webcam of Slack. Ook de podcast studio voor onze geliefde HelloMasters is dicht. Maar niet getreurd: HelloMasters goes Home!
Een paar keer per week tijdens lunch een kijkje in het huis en het persoonlijk verhaal van vakgenoten in marketing en start-ups.
Wij zijn supertrots op onze eerste HelloMasters at Home met Josephine Kay, de hoofdredacteur van Cosmopolitan Magazine. In twaalf minuten spreken we over WFH (‘work from home’) vanuit Amsterdam. Over hoe haar internationale collega’s en hoofdredacteuren in lockdown werken.
Grootste uitdaging
De grootste uitdaging voor de Nederlandse Cosmo momenteel is de onzekerheid of vrouwen nog wel de deur uitgaan om het nieuwe nummer te kopen. Kay: “Ze hebben natuurlijk nu wel meer tijd om te lezen en we mogen nog naar buiten dus het zou nog geen effect hoeven te hebben. Maar je weet het niet.”
Kay en haar collega’s zijn momenteel bezig met een speciaal project dat Cosmopolitan Magazine deze week lanceert om jonge vrouwen te steunen in deze eenzame tijden. Volgens Kay zijn er veel jonge vrouwen die alleen wonen, die het nu moeilijk hebben in deze tijd van isolatie en weinig sociaal contact. Met het digitale platform van wil Cosmopolitan hen helpen.
Next: gaan we down-under en spreken met Jeremy Brook, CMO Deliveroo Australia.
Op zoek naar meer rendement en minder complexiteit in uw marketing? Probeer dan Marketing as a Service van HelloMaaS. Ons platform biedt 50+ marketing pakketten met complete stappenplannen, vaste prijs, geleverd door topmarketingspecialisten.