Viral Friday Week 52/2011
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
The Force: Volkswagen Commercial
De ultieme, meest gedeelde commercial van 2011 gaat naar Volkswagen! Met meer dan 45 miljoen views sinds afgelopen januari is Volkswagen de onbetwiste winnaar. De making off heeft al bijna 4 miljoen views. Kom naar de Dark Side!
Ape With AK-47
Apen nemen de wereld over? Als het aan 20th Century Fox ligt wel! De teaser voor Rise of Planet of the Apes is geweldig geproduceerd. De video heeft vandaag meer dan 18,6 miljoen views.
David Guetta MegaMix (With Me and David Guetta)
De Mega Mix van David Guetta en Keenan Cahill is sinds afgelopen januari viraal gegaan. Ongeveer een jaar later heeft een video een verbazingwekkend aantal views: 25 miljoen. Als je denkt dat het erg veel is check dan de totale views van Kahills YouTube channel: meer dan 361 million views.
The T-Mobile Royal Wedding
T-Mobile heeft een eigen versie van de royal wedding gemaakt. Met behulp van royal look alikes hebben ze een dansende entree van William en Kate nagebootst. De gasten nemen de ceremonie op met hun mobiele telefoons onder het motto: One’s life is for sharing. De video bereikte meer dan 24 miljoen views.
Ken Block’s Gymkhana 4
DC schoenen, Ken Block en Subaru gingen een samenwerking aan voor de vierde Gymkhana: The Hollywood Megamercial. Het resultaat mag er wezen met 13,5 miljoen views sinds afgelopen augustus.
Rooster Teeth Shorts: Angry Birds: The Movie
Het succes van Angry Birds blijft maar doorgaan. Deze briljante neppe filmtrailer ging afgelopen maart viraal, momenteel heeft de video 12,4 miljoen views. Vergeet geen Angry Birds speelgoed te halen nu de hype nog gaande is!
Kia Soul Hamster
Kia begrijpt dat goede muziek en dieren goed werken in virale movies. In september lanceerde het automerk een video met dansende hamsters in een wereld aangevallen door robots. In 4 maanden tijd heeft de video meer dan 11 miljoen views gehaald. De song van LMFAO werd ook een grote hit waardoor de hele wereld in 2011 aan het shuffelen was.
“Michael” – PS3 Long Live Play
Stel je eens voor dat game characters kunnen praten en ze jou beoordelen op capaciteiten en ervaringen, dat zou tof zijn toch? Sony Playstation heeft dit scenario weergegeven in de Long Live Play viral die meer dan 10 miljoen views kreeg. De characters zijn mooi tot leven gebracht en prijzen Michael voor het helpen in moeilijke situaties.
Carlsbergs Stunts With Bikers
Bier brouwer Carlsberg raakt de gevoelige virale snaar met de ‘bikers’ video. Onschuldige koppels in een bomvolle bioscoopzaal plaatsen met boze motorrijders is geniaal! De kijkers zijn het er zeker mee eens met bijna 10 miljoen views sinds September!
NextBigThing 60 Final
Een van de heetste technologie nieuws topics dit jaar was de strijd tussen Apple en Samsung over patenten van hun producten. In de tussentijd produceerden beide bedrijven ook virale videos. Samsung maakte een geweldige spoof die zeker de Apple fanboys weten te stangen. De video was herkenbaar voor veel mensen en behaalde in een zeer korte tijd meer dan 4 miljoen views.