Viral Friday Week 42/2011

21 oktober 2011, 07:32

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Ultimate Battlefield 3 Simulator


Battlefield 3 is al meerdere malen in de Viral Friday geweest. Waarom nu nogmaals? Het antwoord is simpel – dit soort gameplay is nog nooit vertoond. We hebben al eens 360 graden virtuele games gezien, maar niet wat de heren van The Gadget Show hebben gebouwd: een ultieme game simulator brengt de game ervaring heel dichtbij het realisme. De video is geüpload op 17 oktober en heeft meer dan 1.6 miljoen views. Krijg je geen genoeg van Battlefield? Bekijk dan de Battlefield 3 Multiplayer Gameplay Trailer. Dit spel is een must have voor gamers! De feestdagen komen eraan, beste Sint, alvast bedankt!

Introducing Galaxy Nexus


Afgelopen dinsdag onthulde Google en Samsung de nieuwste Google phone, de Galaxy Nexus. De Galaxy Nexus gebruikt het nieuwste Android 4.0 besturingssysteem Ice Cream Sandwich. Face Unlock, één van de vele functies van Ice Cream Sandwich, laat gebruikers de telefoon ontgrendelen via gezichtsherkenning. Met de nieuwe specs van de Galaxy Nexus maak je mede smartphone gebruikers jaloers, vooral met het 4.65-inch Super AMOLED HD scherm. De video staat pas 4 dagen online en heeft nu al meer dan 1.541.000 views. Wil je meer Galaxy Nexus? Bekijk de hands-on impressie!

Mazda3 Prison Break – Mazda


Mooie commercial van Mazda. De auto producent refereert aan één van de laatste eigenschappen van hun auto’s: SKYACTIV TECHNOLOGY. SKYACTIV kan gezien worden als een baanbrekende innovatie. Zowel voor het milieu als voor de veiligheid van de auto’s. We zien er niet veel van in deze video, maar met zo’n gave ontsnapping uit de gevangenis maakt dat niet heel veel uit. De video was geüpload op 13 oktober en minstens 1,6 miljoen mensen het hebben gezien. Kijk ook op de Facebook pagina voor een blik achter de schermen!

Justin Bieber – Mistletoe


Na een making of video op 11 Oktober, kwam Justin Bieber met een trailer voor zijn nieuwste videoclip op 14 Oktober. De clip zelf ging 18 oktober in premiere en heeft al meer dan 8 miljoen views! Wat we hier vooral zien is dat de muziekindustrie begrijpt hoe belangrijk content is. Ze voorziet de community niet alleen met videoclips maar ook met making ofs en zoals in dit voorbeeld trailers. Het lijkt te werken, alle drie de video’s gingen meteen viral. Maar dat is niet verwonderlijk met al die Bieberfans.

Specsavers Sauna


De sauna is gezond, relaxt en verfrissend. Maar misverstanden gebeuren dagelijks en overal, ook in de sauna. Om er zeker van te zijn dat je geen flater slaat, kun je maar beter scherp zien. Ook als in je blote niksie bent. In deze Specsavers commercial zie je waarom het handig is je lenzen in te doen als je naar de sauna gaat.

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!