Viral Friday Week 18/2011

6 mei 2011, 06:57

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Beyonce Surprises Students At Harlem School


Deze video gaat over een project genaamd Fight Childhood Obesity en is bedoeld om scholieren te stimuleren meer te bewegen. In deze dansroutine, powered door WAT-AAH! worden de kinderen verrast door een onaangekondigd bezoekje van superster Beyoncé. Het YouTube kanaal van het bedrijf heeft rond de 150 abonnees maar de video is binnen 3 dagen al bijna 1 miljoen keer bekeken! Het project is gemaakt in samenwerking met the NAB Education Foundation.

The Royal Wedding – Abridged!


Als je geen tijd of geduld hebt gehad om het hele huwelijk van Prins William en Prinses Kate te volgen, krijg je in dit filmpje alles te zien in slechts anderhalve minuut. Cribble Crap heeft op een grappige en bespottelijke manier van de drie uur durende Royal Wedding een verkorte versie gemaakt. De video is in iets meer dan een week tijd meer dan 750.000 keer bekeken!

Google Chrome – It Gets Better


Google Creative Lab heeft een campagne gelanceerd om de nieuwe Google Chrome te promoten. De campagne bevat één van de eerste Google Chrome tv-reclame’s genaamd “It Gets Better”. “It Gets Better” is een project van Dan Savage, tegen pesterijen en zelfdodingen en het hoofddoel van dit project is om de zelfmoord onder de LGBT jeugd tegen te gaan. Daarom laat deze reclame allerlei fragmenten zien van bekende en onbekende mensen die hoop willen geven aan tieners door te zeggen dat het allemaal beter wordt. De video is sinds 2 mei online en is al meer dan 500.000 keer bekeken.

Dear 16-year-old Me


Heb jij je ooit afgevraagd wat je zou zeggen tegen je “jongere ik”? In deze video zie je mensen die dit doen. De video is in een paar dagen tijd al meer dan 400.000 keer bekeken en we hopen dat dit aantal nog meer zal stijgen om mensen bewust te maken van “Melanoma”, een vorm van kanker. Bekijk het officiële David Cornfield Melanoma Fund YouTube kanaal voor meer video’s.

Ultimate Dog Tease


We kennen allemaal Look Who’s Talking. De maker van deze video (Klaatu42 a.k.a. Andrew G) heeft dit naar een hoger plan gebracht. Door gebruik te maken van video’s met dieren (hier vind je het origineel) en deze na te synchroniseren met een grappig en ijzersterk script, zorgt hij iedere keer weer voor een enorme virale hit. Zijn eigen kanaal heeft 167.000 abonnees en deze video is al 4,7 miljoen keer bekeken! De video staat online sinds 1 mei. Je kan met Klaatu42 connecten via Facebook en Twitter.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!