Viral Friday Week 17/2011
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
Little Thor
In februari schreven we over de commercial van Volkswagen The Force. Deze video is inmiddels meer dan 37 miljoen keer bekeken. Wow! We weten niet of de video van Marvel, dé uitgever van comics, hetzelfde aantal views zal behalen maar we vinden het wel een goed gelukte parodie op de Volkswagen ad. Bekijk de video zelf en zie hoe het einde van deze video iets anders verloopt dan het origineel. De video staat online sinds 19 april en is al meer dan 1.3 miljoen keer bekeken!
Call of Duty: Black Ops Escalation – Call Of The Dead
Het populaire spel Call of Duty zal heel binnenkort een nieuwe mappack uitbrengen. Om gamers een sneak preview te geven heeft productiemaatschappij Treyarch deze movie-achtige trailer uitgebracht. De video is sinds 26 april online en heeft nu al meer dan 1.5 miljoen views gegenereerd! Geniet van het spel door deel uit te maken van een dreamteam dat bestaat uit Sarah Michelle Gellar, Robert Englund, Michael Rooker, en Danny Trejo en bescherm ze tegen een zenuwslopende zombie-attack. Check het officiële Call of Duty YouTube kanaal voor meer video’s.
Lamborghini Aventador Official Commercial
De officiële reclame voor de nieuwe Aventador LP700-4 van Lamborghini staat sinds 23 april online en heeft nu al meer dan 280.000 views. In deze drie minuten durende reclame krijg je te zien hoe de Italiaanse automaker van de Aventador een soort superheld heeft gemaakt die alle denkbeeldige natuurrampen kan bestrijden. Erg mooi gedaan!
Budweiser “Poolball”
Ogilvy Argentina, een reclamebureau, heeft voor Budweiser een actie bedacht waarin twee totaal verschillende sporten met elkaar worden gecombineerd: pool en voetbal. En wat krijg je als je deze twee met elkaar combineert? Het antwoord is simpel: poolball. Echter heb je, om poolball te kunnen spelen, een gigantische pooltafel nodig en 15 voetballen die lijken op poolballen. Maar het klinkt wel cool toch? De video staat online sinds 20 april en is al meer dan 50.000 keer bekeken.
Sony Cybershot – Einstein
“Stories are better Panoramic”, aldus Sony. In de nieuwe Cybershot campagne laat Sony ons het verhaal achter twee historische foto’s zien. In deze video zie je welk verhaal er achter de beroemde foto van Albert Einstein, waarop hij zijn tong uitsteekt, verschuilt. De video heeft in 9 dagen al meer dan 40.000 views op YouTube gegenereerd. Bekijk hier het 2e filmpje over Marlilyn Monroe’s million dollar smile.