Viral Friday Week 17/2010

30 april 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

M.I.A, Born Free


Brits artiest M.I.A. heeft een nieuw nummer uit, Born Free, en de begeleidende video is nogal schokkend en (dus?) zeer viraal. De video werd geregisseerd door Romain Gavras, dezelfde Romain Gavras die eerder de video Stress voor Justice regisseerde. Born Free werd in vier dagen tijd 1,4 miljoen keer bekeken op Vimeo.

BlackBerry 6 Sneak Peak


Research in Motion, fabrikant van de BlackBerry, zal eind dit jaar het nieuwe BlackBerry operating system onthullen. Op WES 2010, het jaarlijkse Wireless Enterprise Symposium, demonstreerde RIM vast een sneak peak. De getoonde video laat zien hoe door foto’s gebladerd kan worden, je kan inzoomen, typen en, jawel, bellen. En dat alles met behulp van een touchscreen. De demo video werd meer dan een half miljoen keer bekeken in slechts twee dagen.

Heineken: Men With Talent


Hier is ie dan, de nieuwe Heineken commercial. Waarin de voor ons zo welbekende werelden van mannen en vrouwen weer eens ondersteboven gegooid worden. In deze video zien we vrouwen die zich klaarmaken voor hun favoriete talentenshow op televisie wanneer blijkt dat eerst de nieuwste talentenjacht ‘Men with Talent’ uitgezonden wordt. De commercial is gemaakt door TBWANeboko en is binnen 4 dagen meer dan een half miljoen keer bekeken.

I Like Big Butterfingers!


De nieuwe Butterfinger Defense League video staat dik op nummer 4. De officiële leden Erik ‘Sexy’ Estrada, Charisma ‘Sassy’ Carpenter & Lou ‘Strong’ Ferrigno worden bijgestaan door Sir Mix-A-Lot, bekend van de hit ‘Baby got Back‘. Het is dan natuurlijk geen toeval dat dit een Butterfinger remake van die classic is. Voor meer Butterfinger Defense League videos kan je het YouTube channel of de website bezoeken. De video is geüpload op 14 april en is sindsdien 520.975 keer bekeken.

Jacques: The Sports Issue


Het erotisch glossy kwartaalblad Jacques Magazine pakt goed uit voor zijn 5e editie, het is namelijk een erotische sport editie met vleugje mode. Om een goed beeld te geven van wat voor geweldige editie dit is zijn er twee trailers geschoten met mode bewuste maar vooral atletische dames. ‘Squash‘ was de eerste trailer op het Vimeo kanaal en sinds tien dagen staat Bowlen ook live. De video is tot op heden meer dan 200.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!