Viral Friday Week 10/2011

11 maart 2011, 08:48

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Jennifer Aniston Goes Viral – Smartwater


Deze video gaat over water. Het komt gewoon uit de kraan en toch kopen we het. Om dit te stimuleren heeft Smartwater een commercial gemaakt met Jennifer Aniston. Koppel haar verschijning aan water en het verkoopt. Erg smart. Daarnaast hebben de makers er van alles in gegoten om het viraal te maken. Zelfs Keenan Cahill heeft zijn 23 sec. gekregen. Video succesvol? Jazeker! De video is online sinds 7 maart en is al 6 miljoen keer bekeken! ViralTracker zal binnenkort inzoomen op deze resultaten met vergelijking tot de clones. Stay tuned!

BVB viral | Nuri Sahin And Roman Weidenfeller


Het is een gegeven dat voetbal één van de meest populaire sporten is en dat levert natuurlijk prachtige bloopers op die je kunt zien in deze video. Naast bloopers zijn er ook een heleboel schwalbes. In deze video kun je zien hoe twee spelers van de duitse voetbalclub Borussia Dortmund een wel heel briljante truc uithalen. De video is al meer dan 800.000 keer bekeken in 10 dagen tijd!

Citroën | Bip Bip


Als je het geld niet hebt om een dure auto te kopen met de laatste high-tech snufjes dan doe je toch gewoon alsof? Dat is precies wat de man in deze video doet. Het leven kan soms zo simpel zijn. Met deze video promoot Citroën de nieuwe C3 en je raadt het al: de C3 maakt juist wel allemaal luxe geluidjes. Het franse bureau “H” is de maker van deze video die sinds 8 maart online staat en al meer dan 20.000 views heeft!

Angry Birds Bing Video – Episode 1


How to get eggs? Dat is de vraag waar het allemaal om draait in dit filmpje, de varkentjes van Angry Birds zetten namelijk alles op het spel om aan eieren te komen. Gelukkig helpt zoekmachine Bing ze op weg. Benieuwd hoe het afloopt? Bekijk hier het tweede filmpje. Deze video, die het begin is van in totaal 4 episodes en een samenwerking is tussen Bing en Rovio (de maker van Angry Birds), is in 4 dagen tijd al meer dan 113.000 keer bekeken.

Rafael Nadal For Emporio Armani Underwear And Armani Jeans


Na video’s over auto’s, basketbal en andere mannendingen hebben we gelukkig ook iets voor de vrouwelijke lezers onder ons. Na Megan Fox die je hier kunt zien in de Viral Friday van vorige week, is Rafael Nadal dit keer speciaal voor Armani’s nieuwe jeans en ondergoed campagne uit de kleren gegaan. Dat is een keer wat anders dan de tenniskleding waar we hem normaliter in zien. De video is op 8 maart geupload en heeft nu al meer dan 90.000 views. Bekijk deze mooie video en dames: geniet ervan!

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!