Viral Friday Week 10/2010

12 maart 2010, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

The Twilight Sage: Eclipse Trailer


De Twilight Saga is een serie fantasy/romantiek film gebaseerd op vier romans geschreven door Stephenie Meyer. De derde film, Eclipse, gaat op 30 juni in première en dus is het nu tijd voor trailers. Op 10 maart werd een preview van een trailer geupload in het Twilight YouTube kanaal. Deze tien seconde durende preview werd binnen een dag meer dan 4,2 miljoen keer bekeken. De échte trailer, die een dag later online verscheen, werd tot nog toe net iets meer dan 3 miljoen keer bekeken. Twilight: Eclipse zal vast een boxoffice klapper worden, en voor nu staan de trailer en zijn preview terecht op nummer 1. Voor de liefhebber is het vorige deel, New Moon, vanaf 24 maart te koop op DVD en Blue-ray.

BMW S1000 RR: Dinner for RR


BMW heeft een supersnelle motorfiets, de S 1000 RR; met 193 pk shiet de motor in 2,9 seconden van stilstand naar 100 kilometer per uur. Omdat deze cijfers ook maar cijfers zijn zocht BMW naar een manier om te laten zien hoe snel de superbike (die het ook op ijs erg goed doet) eigenlijk echt is. En hoe kan je dat beter laten zien dan met de tafellaken truuk? Sinds 5 maart hebben meer dan 1,3 miljoen kijkers zich af kunnen vragen of het echt of nep is.

iPad TV Commercial


Tijdens de Oscars afglopen zondag werd de eerste Apple iPad tv-commercial getoond: een 30-seconden spot met alle hoogtepunten van de iPad onder begeleiding van “There Goes My Love” van de Deense band The Blue Van. Foto’s, Kaarten, iTunes, iPod, Safari, Agenda en Mail, samen met iBooks, de iBookstore, en Pages, it’s got it all. En het zal allemaal beschikbaar zijn vanaf 3 april. En de commercial doet het ook goed op YouTube: sinds 7 maart zijn er al ruim 970.000 views gegenereerd.

Iron Man 2 Trailer 2


Wat krijg je na Iron Man 1? Natuurlijk, Iron Man 2. Sequels kunnen je aangenaam of heel erg onaangenaam verrassen. Deze ziet er echter goed uit als je van metalen pakken, goed tegen kwaad en mooie vrouwen houdt. 1.688.060 YouTube kijkers (sinds 7 maart) zullen het hiermee eens zijn. In deze film kent iedereen de ware identiteit van Iron Man en Tony Stark (zijn echte naam) wordt gedwongen om zijn uitvindinggeheimen aan het leger te vertellen. Als hij weigert, moet hij de consequenties onder ogen zien.

Gorillaz – Stylo


De Gorillaz hebben een nieuw album uit. Het heet Plastic Beach. Een van de nieuwe nummers heet Stylo en wordt vergezeld van deze videoclip. Animatie en werkelijkheid worden door elkaar gegooid, waardoor de Gorillaz er ook een stuk realistischer uitzien. Een echt persoon in de clip is Bruce Willis, die de Gorillaz achterna zit over een Amerikaanse woestijnweg. De clip eindigt verrassend, waardoor de kijker nieuwsgierig moet worden naar het vervolg. De clip is sinds 1 maart bijna 2 miljoen keer bekeken op YouTube. To be continued!

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!