Viral Friday Week 09/2010

5 maart 2010, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

OK Go – This Too Shall Pass


De absolute nummer 1 deze week komt van rock band OK Go. De band (als de naam geen belletje doet rinkelen dan doet hun meest bekende video clip “Here It Goes Again” dat vast wel) heeft afgelopen maandag hun laatste video clip op YouTube gezet. Toen wij afgelopen dinsdag over de video schreven op ViralBlog was deze net de 100.000 views gepasseerd, en nu is dat aantal gegroeid naar meer dan 3,3 miljoen. De bijna vier minuten durende video is een in één shot opgenomen registratie van OK Go’s eigen Rube Goldberg machine, gemaakt door kunst en technologie collectief Syyn Labs uit Los Angeles.

Chuck Liddell Naked Exercise


De maker van deze video moet wel lef hebben om naar het huis van mixed martial arts vechter Chuck Liddell te sluipen om hem vervolgens te filmen terwijl hij aan het fitnessen is met zijn vriendin. Naakt. Nou ja, niet helemaal naakt; de twee hebben beiden Reebok schoenen aan. Uiteraard blijkt de video in scene gezet en heeft Liddell een contract met Reebok. De video is razend populair (zie maar hoeveel kopieën er op YouTube staan) en is in een week tijd bijna 850.000 maal bekeken.

Pedigree Dogs


Om in Canada hun hondenvoer aan de man te brengen heeft Pedigree de hulp van TBWAToronto ingeroepen. De creatieven maakten bovenstaande video en maakten daarbij gebruik van een Phantom camera, gemaakt door Vision Research. Deze camera is in staat tussen de 1 en 1.000 beelden per seconde te verwerken en dat in HD kwaliteit. De prachtige commercial werd op 22 februari op YouTube gezet en is inmiddels bijna 700.000 keer bekeken. Wij vragen ons af of de creatieven van TBWA geïnspireerd werden door deze video. De gelijkenis is in ieder geval treffend.

Tahiticora Playing Video Games


Dit is waarschijnlijk de ultieme jongensdroom. Een vrouw op een stoel, schaars gekleed, die een videogame op de Xbox speelt. Terwijl de meeste blogs alleen de video posten met wat kwijlende comments, laat Geekosystem de inhoud links liggen en gaat dieper in op de persoon in de hoofdrol. Ze heet Coralie Teraiefa en ze is een model dat van haar Xbox houdt. Blijkbaar is het geen campagne van Xbox maar als Microsoft weet wat goed voor ze is, kunnen ze beter nu de video claimen! De video is in twee weken tijd bijna een half miljoen keer bekeken.

Halo Reach Multiplayer Trailer


Op 3 mei verschijnt de Mulitplayer Beta voor Halo Reach. Afgelopen dinsdag lekte de Taiwanese site GNN de trailer video en een dag later verscheen de officiële trailer van Bungie en Microsoft. De trailer geeft de fans de eerste beelden van de multiplayer-modus in actie. De video werd op 3 maart geüpload YouTube en is inmiddels al 340.411 keer bekeken. En iedereen in het bezit van Halo 3: ODST is uitgenodigd om deel te nemen aan de Beta versie.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!