Viral Friday Week 05/2010

5 februari 2010, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Bridgestone: Whale Of A Tale


Drie vrienden. Een missie. Niets ongewoon. Of wel? Brigdestone Tires is een van de officiële sponsoren van de Superbowl. In de aanloop naar het grote evenement, aanstaande zondag, heeft Bridgestone twee teaser video’s uitgebracht waarvan “Whale of a Tale” er één is. De video werd een week geleden op YouTube geplaatst en inmiddels meer dan 470.000 keer bekeken. Beide trailer video’s kunnen staan in het officiële Bridgestone YouTube-kanaal en zinspelen op een spectaculaire afsluiter op 7 februari 2010. We’ll just have to wait and see. En als je niet kunt wachten tot zondag, op Facebook vind je exclusieve behind the scenes beelden.

Sussex Safer Roads Partnership: Embrace Life


Deze originele online advertentie om het vastdoen van je autogordel te stimuleren is gemaakt door Sussex Safer Roads Partnership. De campagne heet ‘Embrace Life‘ en steekt de autogordelkwestie anders in. De campagne wekt een emotionele respons op zonder bloed of schriktactieken te gebruiken. Een door user created Facebook groep verzamelt gelijkgestemden en probeert de video op tv te krijgen. Deze Britse video is in een week tijd meer dan 320.000 keer bekeken.

iPad Keynote In Less Than 180 Seconds


Door een eerdere video wisten we al hoe great, incredible en awesome Apple wel niet is. En met de introductie van een nieuw product als de iPad wisten we ook dat het niet lang zou duren voor een soortgelijke video zou opduiken. Nou, hier is hij dan. En hij is incredible. Ik vind deze video net wat meer awesome omdat de maker, Neil Curtis, dicht bij de verhaallijn van de presentatie blijft door ook andere woorden behalve overstatements erin te laten. De video is vier dagen geleden geüpload en is nu 539.046 keer bekeken.

Ken Block: Rally Fiesta


Eerder dit jaar ruilde Ken Block zijn Subaru in voor een Ford Fiesta. Dat lijkt misschien niet zo’n goede ruil, maar met Ford kan Block meedoen in het World Rally Championship, het hoogste podium in de sport. De introductie van het nieuwe team was begin januari al te zien in deze video (goed voor 150.000 views in 14 dagen) en nu heeft Monster World Rally een video op YouTube gezet waarin we Block een stukje zien oefenen voor de aankomende eerste race in het Rally Amreica kampioenschap. Deze volop gesponsorde video werd ruim 300.000 keer bekeken in 8 dagen.

Cerveza Andes: Teletransporter


Bij Andes, een populair bier merk in Argentinië, viel het op dat mannen met vriendinnen minder vaak uitgaan dan mannen zonder vriendin. Dat is natuurlijk slecht bericht voor Andes, dus zochten (en vonden) zij een oplossing voor dit probleem; de Teletransponder. Deze goed geïsoleerde ruimte biedt de gebruiker verschillende omgevings geluiden om uit te kiezen waardoor het net is of je niet in de kroeg staat en werd in verschillende kroegen in Mendoza, Argenitnië, geplaatst. De video werd in twee weken tijd ruim 220.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!