Viral Friday week 8/2018: Amazon, Nike, Tinder, Hornbach en Goodyear

23 februari 2018, 14:29

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Amazon, Nike, Tinder, Hornbach en Goodyear.

1. Amazon: Alexa loses her voice

43.260.911 views

We starten deze week met nog een terugblik op de Super Bowl. Talloze commercials zijn voorbij gekomen en ook benoemd in onze Viral Friday, maar deze wilde we je niet onthouden. In de video is te zien dat er groot nieuws is: Alexa, de echo-speaker van Amazon, is haar stem kwijt geraakt. Gelukkig hebben ze bij Amazon een back-up plan, in de vorm van chefkok Gordon Ramsey, hiphop-ster Cardi B, actrice Rebel Wilson en acteur Anthony Hopkins. De back-up speakers van Alexa geven niet helemaal de antwoorden die je zou verwachten, wat zorgt voor een hilarisch filmpje. Gelukkig heeft Alexa aan het einde van het filmpje haar stem weer terug en neemt zij het heft weer in eigen handen. Goed voor ruim 43 miljoen views!

2. Nike: Nothing beats a Londener

5.799.811 views

Nike laat met iedere commercial zien dat zij weten hoe ze een boodschap sterk overbrengen op het publiek, en ook deze keer stellen ze niet teleur. Mede dankzij de inspanningen van Riff Raff-regisseurs Megaforce die ook video’s hebben gemaakt voor onder meer Rihanna en Madonna. Met ‘Nothing beats a Londener’ geeft Nike de kijker een rondleiding door de Britse hoofdstad en eert de geest en competitiedrang van de Londenaren. Een video met veel verschillende scènes die naadloos in elkaar overlopen, met verschillende tricks en muziek. Kortom: weer een prachtige video die duidelijk laat zien waar Nike voor staat. Goed voor bijna 6 miljoen views.

3. Tinder: Start Something Epic

1.453.159 views

“Every swipe on Tinder can lead to the beginning of something epic.” Iemand met dezelfde interesses, een vriendschap, een eerste date of misschien zelfs een partner voor het leven. Want wie wil er nu geen mooi liefdesverhaal? Tinder India heeft deze keer inspiratie gehaald uit de verhalen van Bollywood-films en de aanverwante muziek. Actrice Kavya Trehan wandelt door de straten en komt verschillende heren tegen die zij naar links of rechts veegt. Uiteindelijk komt ze de jongen tegen die bij haar past en is het liefdesverhaal compleet. Goed voor ruim 1,4 miljoen views.

4. Hornbach: Werkstück Edition Lounge Chair

509.513 views

Een mooie samenwerking met Sigurd Larsen, om een nieuw perspectief op DIY te werpen. Met het ontwerp van deze stoel, die je zelf in elkaar moet zetten, maakt Hornbach design voor iedereen toegankelijk. Met ruwe materialen wordt een klein kunstwerk in elkaar gezet. Je kunt deze stoel niet kopen, je moet hem echt zelf maken. IKEA, eat your heart out! Goed voor ruim 500.000 views.

5. Goodyear: Make a Name

150.387 views

Een mooie advertentie van Goodyear, die een emotioneel eerbetoon is aan Dale Earnhardt Jr. De video start met een kleine jongen in een rijdende truck, en eindigt met de volwassen Dale Earnhardt Jr in dezelfde rijdende truck. Hiertussen is te zien hoe de coureur zijn naam heeft gebouwd, inclusief gearchiveerde privé-beelden. Duidelijk zichtbaar is de hechte band tussen Goodyear en Earnhardt Jr, opgebouwd doordat Goodyear een onderdeel was van zijn races sinds zijn eerste overwinning bij de Nascar Premier Series in 2000. Goed voor ruim 150.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!