Viral Friday Week 8/2016: Messi, Ellie Goulding en #McDriveKing
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Messi, Ellie Goulding en #McDriveKing. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. UNDER ARMOUR | RULE YOURSELF | USA WOMEN’S GYMNASTICS
Een geweldig inspirerende video om de enorm sterke pay off van het sportmerk Under Armour kracht bij te zetten: It’s what you do in the dark, that puts you in the light. Beeld, geluid en boodschap komen hier geweldig samen. De video werd binnen korte tijd al 423.000 keer bekeken op YouTube.
2. Reach Across the Aisle
De Amerikaans vliegtuigmaatschappij Jetblue heeft niet een enorm spectaculaire video, maar speelt wel slim in op het sentiment dat heerst in de wereld. De hele wereld is met elkaar in discussie, gaat het niet over geloof, dan gaat het over vluchtelingenstromen of over presidentsverkiezingen. Door deze relevantie te pakken en dit op een positieve manier aan hun dienst te koppelen weten zij met bijna 400.000 YouTube views boven het maaiveld uit te komen.
3. Gatorade | Messi | Don’t Go Down
Gatorade heeft naast het recept van een zoet sportdrankje ook het recept voor virals. Eerder bonden ze al grote Amerikaanse sporters aan hun merk en produceerden zij geweldig inspirationele video’s. De kracht van eerdere video’s (en ook van deze video) is dat zij sport naar ‘real life’ weten te vertalen en zo de boodschap voor iedereen relevant maken. Ditmaal speelt de kleine grootste sporter ter wereld de hoofdrol in de video zonder maar een woord te zeggen. Binnen een dag werd deze video met Messi al 300.000 keer bekeken.
4. Ellie Goulding Priceless Surprise
Mastercard zit al jaren op de onbetaalbare ervaringen. Vriendschap en verassing staan natuurlijk hoog op deze lijst. Verassing en emotie zijn tevens ook ingrediënten voor een viral, voeg daar nog een populaire muzikant aan toe en het kan haast niet misgaan. Deze mooi emotionele video van de creditcard maatschappij werd al bijna 300.000 keer bekeken.
5. The Directional billboard #McDriveKing
Het gaat hier niet om de video van de werelds grootste fastfoodketen McDonald’s, maar om de guerrilla actie die verfilmd is. Geniaal in al zijn simpelheid en een mooie sneer naar concurrent Buger King. Een video waar marketeers en reclame jongens en meisjes vrolijk van worden. De video is nog maar 10.000 keer bekeken, maar is dan ook niet voor iedereen even spectaculair.