Viral Friday Week 8/2014: Mercedes-Benz, Chobani Yogurt & Google
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Mercedes-Benz, Chobani Yogurt & Google. Heb je een tip? Stuur 'm op!
1. Hungry bear loose in NYC
Zuivelfabrikant Chobani Yogurt zet de Hungry Bear Loose in NYC–commercial kracht bij met een flinke guerrillamarketingactie in New York City. Hoe zou jij reageren als je in 'real life' een beer tegenkomt die hongerig op zoek is naar voedsel van natuurlijke ingrediënten? De viral met humor en een knipoog naar het product werpt zijn vruchten af, want hij is inmiddels meer dan 3,8 miljoen keer bekeken.
2. Kraft Macaroni & Cheese – Go Ninja, Go
Dat virals die inspelen op sentiment vaak scoren, weet de Amerikaanse macaronifabrikant Kraft Macaroni & Cheese maar al te goed. Het merk zet helden uit het verleden in om zo ouders te overtuigen Kraft Macaroni & Cheese voor hun kids te kopen. De (cult)helden uit de jaren 90 Vanilla Ice en the Ninja Turtles moeten de jonge ouders overtuigen de macaroni aan te schaffen. De video werd deze week al 1,8 miljoen keer bekeken. Go Ninja's Go!
3. James Corden's Ultimate Lip-Sync Performance (Cadbury Dairy Milk)
In deze branded video van melkchocoladefabrikant Dairy Milk playbackt de in Engeland mateloos populaire comedian James Corden er lustig op los. Met ondersteuning van de mensen op straat en een beetje hulp van Diary Milk is deze swingende viral een succes en al 1,3 miljoen keer bekeken – en passeert de chocoladereep een paar keer subtiel de revue.
4. Mercedes-Benz TV: CLA TV commercial “Cat”
Mercedes-Benz weet maar al te goed wat de elementen zijn van een regelrechte internethit: katten en Duitse sportieve auto's. De autobouwer speelt slim in op een fenomeen dat we vaak tegenkomen in het dagelijkse straatbeeld. Onze geliefde huisdieren liggen maar al te graag op de lekkere warme motorkappen van geparkeerde auto's. Maar als het aan Mercedes-Benz ligt, is dit magische verbond binnenkort voorbij. In de nieuwe video toont Mercedes-Benz de nieuwe CLA die zó aerodynamisch is dat nietsvermoedende katten bij het geringste briesje van de auto afglijden. Het bijzondere schouwspel dat sinds vorige week op YouTube te zien is, scoorde al meer dan 365.000 views.
5. Say hello to Project Tango!
Een viral hoeft niet altijd spannend te zijn wil het goed scoren, soms is de nieuwsgierigheid naar het nieuwe product al genoeg om een video viraal te laten gaan. Dit gebeurt natuurlijk niet bij de eerste de beste merken, maar wel in het geval van Google. De video over hun nieuwe Project Tango scoorde al bijna een half miljoen views binnen één dag. Dit nieuwe mobieltje maakt een ware 3D-kaart van de omgeving waar een persoon zich met dit apparaatje in zijn hand door verplaatst. Dit gebeurt aan de hand van een motion-tracking camera en een dieptesensor. Zal dit de aanzet zijn voor de uitbreiding van Street View met 'Indoor View'?
Hey, that’s poruwfel. Thanks for the news.