Viral Friday Week 9/2016: Ken Block is terug, Samsung en Burger King zet de Mac schaakmat

4 maart 2016, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Ken Block is terug, Samsung en Burger King zet de Mac schaakmat. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. KEN BLOCK’S GYMKHANA EIGHT: ULTIMATE EXOTIC PLAYGROUND; DUBAI – Ford

Smeltend rubber, donuts draaien, rijden op twee wielen en ga zo maar door. Het ultieme scheurgeweld waar het hart van de gemiddelde autofan sneller van gaat kloppen. Ken Block is niet zonder reden s ’werelds bekendste rallyrijder en dit moet wel zijn spectaculairste video tot nu toe zijn. Ken scheurt in Ford auto’s; een logische sponsorship waar mooie Hero content uit voort komt. De video werd al bijna acht miljoen keer bekeken op YouTube in een paar dagen tijd.

2. BURGER KING reveals the end of a McDonald’s commercial – Burger King

Er is een heuse battle ontstaan tussen de fastfoodgiganten McDonald’s en Burger King. Vorig week stond deze video van McDonald’s in de Viral Friday waar een sneer werd uitgedeeld naar de grote concurrent. Burger King zet op haar beurt met deze reactie op de video McDonald’s schaakmat. Game over! De video werd binnen een paar dagen al meer dan twee miljoen keer bekeken. Erg indrukwekkend is trouwens de snelheid van de respons (binnen een week).

3. Galaxy S7: Why? – Samsung

In deze video laat Samsung op humoristische wijze zien wat er allemaal wel niet kan met hun nieuwe smartphone S7. Half Hollywood komt voorbij als cameo en dat alleen al maakt het voor veel mensen de moeite waard de video te kijken. De video is ruim 500.000 keer bekeken.

4. ZPump 2.0 Speed Cam – Reebok

Vaak vergeten merken hun pr-stunts of evenementen vast te leggen als content, want deze sympathieke acties dienen als bewijsvoering waar het merk voor staat en kan aan een groter publiek getoond worden dan het publiek ter plekke. Reebok snapt dit en deze video is het bewijs daarvoor. De video werd al bijna 250.000 keer bekeken.

5. Smoooth. (The fish) – Klarna

Een wat ongebruikelijk video voor een financiële dienstverlener, maar de boodschap in deze droge video is helder. De video van het Zweedse Klarna gaat richting de 50.000 views. De video is onderdeel van een reeks, zie ook de video cheese en de video swim.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!