Viral Friday Week 7/2014: Schwarzkopf, Heineken & All Sports United

14 februari 2014, 14:29

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Schwarzkopf, Heineken & All Sports United! Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. You – A Declaration of Love by Schwarzkopf Nectra Color

Een sentimentele inhaker van cosmeticafabrikant Schwarzkopf die – niet geheel verassend – inspeelt op de liefde. Deze viral is heel herkenbaar voor verliefde stelletjes en scoort daarom ook zo goed met het thema 'loves creates beauty'. Deze zoetsappige viral scoorde binnen een week tijd al meer dan 5 miljoen views.

2. Dumb Starbucks

Iedereen kent ondertussen Starbucks wel, Dumb Starbucks is daarentegen nog iets minder bekend. Het concept van de komiek Nathan Fielder werd afgelopen weekend in Los Angeles geopend en liep als een trein! Is het een grap? Of een manier om aan te tonen hoe makkelijk het is om de rechten van een merk te ontlopen? De stunt, die ondertussen al 2,4 miljoen views heeft, levert Starbucks wel flink wat PR en online buzz op.

3. XXL Airport Love

De Noorse kledingketen XXL All Sports United is een van de vele merken die inhaakt op de anti-homowet van Rusland. In de reclame wordt een handvol Scandinavische atleten getoond die het hart proberen te winnen van een prachtige dame. Je raadt het al… de dame blijkt een lesbienne te zijn. De boodschap van de reclame, die al 1,4 miljoen views heeft in één week, is duidelijk; sport is voor iedereen, het maakt niet uit voor welk team je speelt! Inspelen op deze emotie doet het natuurlijk erg goed in een groot deel van de wereld.

Deze commercial is overigens eerder deze week ook besproken in de ReclameReview.

4. Safety in Paradise #airnzsafetyvideo

Wij hebben door de jaren heen al vele leuke instructievideo's gezien van vliegmaatschappijen, maar deze zal er voor de mannen wel uitspringen! Air New Zealand ging de samenwerking aan met Sports Illustrated Swimsuit en het resultaat mag er zijn. Modellen als Christie Brinkley en Candice Swanepoel worden ingezet, wat de instructievideo iets pittiger maakt. In twee dagen tijd heeft de video al bijna één miljoen views. Sex sells!

5. Interactive Heineken Response on The Odyssey film authenticity

Van Heineken zijn we goede video's gewend, maar voor de Osdyssey Interactive Film ging deze biergigant verder dan ooit tevoren. In deze video zien we een drenkeling die op wonderbaarlijke wijze een cruiseschip entert en daar het leven van de passagiers opfleurt met zijn bijzondere kwaliteiten. Heineken maakte echter meerdere varianten van deze film met verschillende acteurs in de hoofdrol en tijdens de video is het mogelijk om de casting van de acteurs te bekijken.

In reactie op de film plaatse Heineken onlangs een nieuwe video die op een gevatte manier gehakt maakt van een aantal sceptische meningen van YouTube-kijkers en het resultaat scoort met meer dan 500 duizend views zelfs beter dan het origineel (die scoorde net iets meer dan 100 duizend views).

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

1 Reactie

    Ramanpreet

    If you must drink, go with a light beer. Don’t have more than 2 and use your meter religiously until you know what your tnoarelce level is.


    9 juli 2015 om 08:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief