Viral Friday week 5/2017: de Super Bowl editie

10 februari 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de vijf beste commercials van het Super Bowl weekend.

1. Kia | 2017 Kia Niro | “Hero’s Journey” Starring Melissa McCarthy

17.488.219 views

We trappen deze Viral Friday Super Bowl-editie af met een hilarische video die de Koreaanse autofabrikant KIA creëerde met comédienne Melissa McCarthy in de hoofdrol als milieuactiviste. Haar missie om de wereld te redden, blijkt niet helemaal van een leien dakje te gaan, maar gelukkig rijdt ze een KIA Niro om al het leed wat te verzachten. Inmiddels scoorde deze video al meer dan 17.000.000 views in een week tijd!

2. 84 Lumber | Super Bowl Commercial – The Entire Journey

10.437.323 views

De Amerikaanse bouwmarktketen 84 Lumber richt zich op onze emoties met dit filmpje dat bijna zes minuten duurt. We zien moeder en dochter de barre oversteek maken van Mexico naar de Verenigde Staten om op een gegeven moment te stuiten op de kilometerslange muur van Trump. Op de achtergrond speelt een treurig deuntje om extra nadruk te leggen op de emoties. Het verhaal heeft een mooie twist en eindigt met de slogan ‘The Will To Succeed Is Always Welcome Here’. In vijf dagen tijd is de minifilm ruim 10.000.000 keer bekeken!

3. Honda | All-New Honda CR-V 2017 Big Game Commercial – Yearbooks

9.062.900 views

De Japanse autofabrikant Honda heeft tijdens de Super Bowl de nieuwe, vijfde generatie CR-V onthult. De Honda CR-V is met name in de Verenigde Staten een zeer belangrijk model voor Honda. Sinds de onthulling van de eerste versie in 1997 schaften Amerikaanse consumenten liefst vier miljoen exemplaren aan.

Met deze nieuwe vijfde generatie lijkt het merk de CR-V hoger in de markt te willen zetten. In de spraakmakende commercial vertellen celebrities zoals Jimmy Kimmel in een typisch Amerikaanse ‘yearbook’ over hun dromen en wat voor verbazingwekkende dingen er gebeuren als deze daadwerkelijk uitkomen. Voor Honda leiden deze dromen tot voertuigen zoals de nieuwe Honda CR-V, een twintig jaar oude droom die uitkomt.

4. Airbnb | We Accept

4.790.511 views

De online woningverhuurcoöperatie Airbnb maakte van de Super Bowl gebruik om zich uit te laten over de omstreden immigratieplannen van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump. In de video “We Accept” maakt Airbnb het standpunt dat iedereen bij hen welkom is. De inspirerende video is al meer dan vier miljoen keer bekeken.

5. SNICKERS® | SNICKERS® Presents: A Live Super Bowl Commercial :45

1.896.461 views

Snoepfabrikant Snickers zet graag humor in. Ditmaal verwerkt het de opnames van een Super Bowl-commercial in de commercial zelf. Commercialception?! We zien een jongeman die de hoofdrol speelt in de opnames en dit compleet om zeep helpt, omdat hij honger heeft. “Gotta see it to make you laugh!” Inmiddels alweer 1,9 miljoen views op YouTube binnen vijf dagen.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief