Viral Friday Week 49/2014: EDEKA, WestJet & H&M

5 december 2014, 14:35

Sint zat te denken wat hij de lezers van Marketingfacts zou schenken. Een leuke Viral Friday vol met rijm laat de lezers vast achter in katzwijm. Viral Piet is verantwoordelijk voor het resultaat, lees het maar snel voordat je die cadeaus uitpakken gaat!

1. 100 Years of Beauty in 1 Minute

100 years of beauty in 1 minuut. Beauty, haren en make-up dat is een succes, absoluut! Alle kapsels van het jaar 1910 tot 2010 komen aan bod. Sommige kapsels gaan te ver, maar een aantal zijn nog steeds erg hot. De video is maar liefst meer dan 10 miljoen keer bekeken, wij snappen hier niet veel van. Waarschijnlijk een geniaal marketing plan. De afzender is voor ons ook erg vaag. Als jullie dit wel begrijpen, horen wij dat graag.

2. EDEKA – Kassensymphonie

Die Duitsers weten wat kerst vieren is. In deze video verrast het warenhuis EDEKA de klanten met een lied vlak voor kerstmis. Verborgen camera’s filmden hoe negen kassières hun kassa’s omtoverde in één groot instrument met toeters en bellen, en met meer dan 5 miljoen hits op Youtube is dit een viral waar wij jullie deze week graag over vertellen.

3. WestJet Christmas Miracle: Spirit of Giving

De Canadese vliegmaatschappij WestJet brengt met deze viral een kerstfeest naar Dominicaanse Republiek. Gelukkig veroorzaakt de slee van de Kerstman geen paniek. Het is een heus mirakel en een hart verwarmend spektakel. Samen met de Kerstman maakt WestJet in deze video dromen waar en scoren ze 2,5 miljoen hits zonder gemaar.

4. Korean BBQ Lasagna – Epic Meal Time

Lasagne van de BBQ, daar hebben wij nog nooit van gehoord. De sausbazen van Epic Meal Time maken hem op zijn Koreaans en een beetje gestoord. Deze viral duurt wat lang, maar met meer dan een miljoen hits is hij van belang. Dus weet jij niet wat jij je Sinterklaas gasten moet trakteren? Dan raden wij aan deze lasagne te proberen!

5. Lady Gaga & Tony Bennett – H&M Magical Holidays

Lady Gaga in je video is vragen om een viral knaller, maar het wachten op de hits voor deze creatie van H&M duurt wat langer. De hit counter staat op bijna één miljoen en dat is een score die wij niet zomaar nadoen. De Viral Friday eindigt met deze muzikale noot, veel plezier vanavond met pakjesavond en stik vooral niet in een pepernoot.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!