Viral Friday week 48/2016: kerst volgens H&M, een winkel die niets verkoopt en tv à la carte
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week kerst volgens H&M, een winkel waar niets te koop is en een winkel vol dromen.
Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. H&M – Come Together (directed by Wes Anderson starring Adrien Brody)
5.048.479 views
“Christmas is Coming!” Wederom trappen we de Viral Friday af met een kerstvideo van een grote retailer. Dit keer scoort de Zweedse fashionketen H&M met hun pakkende video waarin we warm worden gemaakt voor de feestdagen. Het is en blijft een sterke zet om in te haken op een ’s werelds grootste religieuze feestdagen, want inmiddels is de video al meer dan 5 miljoen keer bekeken.
2. BURGER KING® – CHEESY TOTS™ Lunch
417.061 views
Op de tweede plaats scoort Burger King met een video met twee oude bekenden in de hoofdrol. Filmkenners herinneren zich Napoleon Dynamite en zijn sidekick Pedro vast nog wel. Deze twee helden zijn al wat ouder geworden, maar kunnen als geen ander de nieuwe Cheesy Tots van de Burger King promoten.
Inmiddels scoorde Burger King met dit dynamische duo al meer dan 417 duizend views in een week tijd.
3. Minute Maid – The Holiday Store with Nothing to Sell #doingood
217.786 views
Laten we er niet omheen draaien: voor velen van ons zijn de feestdagen onlosmakelijk verbonden aan cadeaus. Meestal in de vorm van cadeaus krijgen, maar zeker ook in de vorm van cadeaus geven. Frisdrankfabrikant Minute Maid vertolkt in hun virale videohit van de afgelopen week op prachtige wijze dat het loont om cadeaus te geven.
De video waarin Minute Maid een warenhuis creëerde dat niks verkoopt, scoorde meer dan 217 duizend views in een week tijd. Ons advies: klik en laat je inspireren.
4. Canal Kitchen
46.996 view
Op de vierde plaats steelt de Franse on-demand-televisiezender Canal+ de show met een prachtig concept. Hoe gaaf zou het zijn als je net als jouw favoriete maaltijd je favoriete programma’s zou kunnen samenstellen in een keuken? Deze gedachte is op meesterlijke wijze verwezenlijkt en scoorde meer dan 46 duizend views in een week tijd. Wij adviseren even te klikken, want de video is echt een ‘must see‘!
5. De Bijenkorf – Castle of Dreams
11.258 views
Het Nederlandse warenhuis de Bijenkorf moest vast gedacht hebben: “Als de grote warenhuizen in het buitenland kunnen scoren met een kerstvideo, kunnen wij dat ook. Zo gezegd, zo gedaan. En aanschouw de kerstproductie van een echt Nederlands warenhuis. Het betreft een geslaagde poging, want de kwaliteit is goed en de video slaagt erin het kerstgevoel los te maken. Hoewel de video net de 11 duizend views is gepasseerd, kun je er op rekenen dat er richting de feestdagen nog vele views bij zullen komen.