Viral Friday week 44/2017: lieve moeders, enge clowns en een genderneutrale halloween
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week lieve moeders, enge clowns en een genderneutrale halloween
1. Duracell | Cat Piano
1.938.040 views
We trappen de nieuwste editie van de Viral Friday af met een video van batterijfabrikant Duracell. In deze mini-horrorfilm met een kat in de hoofdrol (altijd goed) benadrukt Duracell dat het feest een nachtmerrie kan worden als er “een andere batterij” het werk moet doen. De boodschap van de commercial is ‘Never trust an ordinary battery to do a Duracell job’. Met bijna twee miljoen views wereldwijd scoort Duracell een terechte eerste plaats in dit overzicht.
2. Lexus | The art of standing out
1.372.504 views
Voor de introductie van de nieuwe NX Hybrid SUV produceerde Lexus een opmerkelijke video waarin diverse meesterwerken uit de schilderkunst te zien zijn. Volgens de Japanse autofabrikant is het een kunst om opvallend te zijn. Deze wat opmerkelijke vergelijking leverde het luxemerk dat opereert onder de vlag van Toyota echter geen windeieren op. Inmiddels is deze video de 1.3 miljoen views op Youtube gepasseerd.
3. ”My Heroes” | A Halloween PSA
609.378 views
Op Halloween maakt het niet uit hoe je verkleed gaat. In deze video is dat het uitgangspunt om het vooroordeel ter discussie te stellen dat er “iets mis is” met jongens en meisjes die verkleed gaan als een superheld van het andere geslacht. De aangrijpende video is gemaakt om onze samenleving iets meer genderneutraal te maken. Het resultaat is goed voor meer dan 609.000 views in een week tijd. Enjoy!
4. Burger King | #ScaryClownNight
526.757 views
Dit is je ergste nachtmerrie! ’s Avonds, in een donkere, verlaten straat achterna gezeten worden door een legioen aan enge clowns! Burger King trakteert en gaf iedereen die op 31 oktober een bezoek bracht aan de fastfoodgigant, en verkleed kwam als clown, een gratis Whopper. De Halloweencommercial, geïnspireerd door de alom bekende horrorfilm It, is zeker angstaanjagend en goed voor meer dan 500.000 views. Come as a clown eat like a king…
5. P&G | Thank You, Mom | The Winter Olympics 2018 | #LoveOverBias
211.417 views
Wanneer de wereld verschillen ziet, ziet een moeder grenzeloze mogelijkheden. Procter & Gamble, sponsor van de Winterspelen 2018, eert in hun nieuwe commercial de rol van de moeder om haar kinderen te helpen de vooringenomenheid van de wereld te overwinnen. Iedereen is even vrij om hun dromen na te streven, ongeacht wie je bent, waar je vandaan komt, van wie je houdt, of wie je aanbidt. Een inspirerende en aangrijpende commercial met nu al meer dan 200.000 views.